Nieuws, september 2013

28 september 2013

Ton Heerschop voorgedragen als lijsttrekker SP

Ton_Heerschop Tijdens haar vergadering heeft het afdelingsbestuur van de SP in Venlo gisterenavond (vrijdag 27 september) besloten Ton Heerschop voor te dragen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart volgend jaar.

28 september 2013

Lokaal gezondheidsbeleid geeft goede richting, reanimatie project verankerd

AED-rennend-hartje De SP maakt zich al jaren sterk voor het verder uitrollen en borgen van het reanimatieproject middels AED´s in de hele gemeente. Doorlopend heeft de SP dit dossier gevolgd, vragen gesteld, moties ingediend en de wethouder op zijn huid gezeten. Het lijkt er nu eindelijk op dat er een systeem opgezet en bekostigd wordt. Een geweldige stap vooruit.

27 september 2013

Nu ineens wel aanvullende maatregelen overlast A73/A74?

A73-A74_Meulenveld Aanstaande woensdag (2 oktober), bij aanvang van de beeldvormende raadsvergadering, stelt de SP-fractie mondelinge raadsvragen aan het college van B&W over de verkeersoverlast van de A73/A74 en de niet nagekomen toezeggingen ter verbetering.

26 september 2013

Museum VBVD niet zomaar loslaten

gebouw_aanzicht_musuem Gisterenavond besprak de gemeenteraad de toekomst van Museum van Bommel van Dam, het museum met een schat aan moderne kunst maar ook een zorgenkindje is en stevig op de begroting drukt. Verzelfstandiging is een mogelijkheid maar voor het zover is wil de SP eerst alle mitsen en maren op tafel hebben.

26 september 2013

Eindelijk oplossing hondenpoepprobleem in zicht

In de raadsvergadering van gisterenavond diende de SP een motie in om de overlast van hondenpoep in Venlo nu eindelijk eens aan te pakken. Het feit dat de motie ter tafel kwam gaf de nodige hilariteit onder de raadsleden en toeschouwers op de publieke tribune. Dat is vaak het geval bij onderwerpen waar men een ongemakkelijk gevoel bij heeft. Maar de overlast is groot en daarnaast was een grote gemeenteraadsfractie toe aan een lesje politieke daadkracht die de SP maar al te graag wilde geven.

25 september 2013

Nieuw cultuurbeleid kent kansen maar ook gevaren

schoolbord_cultuur-kleurt-het-leven Vanavond sprak de gemeenteraad over het nieuwe ‘Uitvoeringsprogramma Cultuur en Subsidieregels’. De afgelopen jaren is er vooral gekort op kunst en cultuur, ook de nieuwe regels betekenen dat er minder geld te besteden is. De bezuinigingen vergen veel van de instellingen die het aan gaat. Voor sommigen gaat het misschien wel te snel, zo rap dat ze het amper kunnen bijbenen laat staan fatsoenlijk ten uitvoer brengen. De SP wil geen voorzieningen geschrapt zien die wij en de burger vanzelfsprekend vinden.