Stel uw hulpvraag

De Hulpdienst is het beste via het internet te bereiken: stuur een e-mail (schrijf duidelijk uw naam en telefoonnummer waarop we u kunnen bereiken of e-mailadres), bel naar 077 785 0546 (spreek zonodig de voicemail in) of vul het onderstaande formulier in.

Let op: Vanwege de grote drukte op dit moment zijn er veel hulpvragen in behandeling, het kan daarom enige tijd duren voordat u een reactie krijgt.

Vaak worden mensen van het kastje naar de muur gestuurd of raken verdwaald in het woud van formulieren, regels en procedures. Een helpende hand voor het oplossen van problemen met de baas, verhuurder of gemeente kan dan een uitweg bieden. De service van de SP Hulpdienst is gratis en voor iedereen, of men nu lid is of niet. Dus aarzel niet als u een helpende hand kunt gebruiken.

De vragen waarmee mensen naar de hulpdienst komen zijn zeer uiteenlopend: ziektekosten, verzekering, huur/zorgtoeslag, belastingzaken, subsidies, arbeidszaken, pensioen, uitkering, huurproblemen, bezwaarschriften, wet en regelgeving. Ook als u hulp nodig heeft bij het invullen van een ingewikkeld vragenformulier voor de gemeente of een instelling.

Bekijk hier onze inkomenskaart 2023 met een overzicht van landelijke en lokale inkomensondersteunende regelingen en waar men terecht kan om deze aan te vragen.

Soms kunnen we vragen of problemen ter plekke oplossen door informatie en advies te geven, maar soms wordt er ook doorverwezen naar andere mensen of instanties die u verder kunnen helpen.

Vaak kan een brief of telefoontje door de SP al veel deuren open doen gaan. Soms moeten problemen ook breder aangepakt worden: de hulpdienst heeft ook een signalerende functie voor de raadsfractie en de landelijke partij.

De medewerkers van de SP-Hulpdienst zijn vrijwilligers. Wij helpen mensen om op de komen voor hun belangen. Komen veel mensen met eenzelfde probleem langs, dan zetten we dit onderwerp op de politieke agenda, door middel van acties en initiatieven.

Wij voeren geen juridische procedures namens u en u kunt ons niet machtigen om namens u op te treden. Onze medewerkers adviseren u naar eer en geweten, maar u blijft zelf verantwoordelijk voor uw verweer.

Verplicht veld en geef alsjeblieft óf een e-mailadres, óf een telefoonnummer, óf een postadres op. Deze gegevens worden enkel gebruikt om contact met u op te nemen.
Vul hier uw telefoonnummer in (alleen cijfers). Dit bent u niet verplicht maar als we u kunnen bellen kunnen we u gemakkelijker en sneller benaderen als we nog vragen hebben over uw hulpvraag of een toelichting wensen.
Als u wenst dat we contact opnemen via de post, of u bezoeken, dan kunt u hier uw adresgegevens invullen.
Beschrijf hier uw hulpvraag. Liefst kort en bondig, als we meer informatie, documentatie of een toelichting wensen dan nemen we contact met u op. (* = verplicht veld)