Ton Heerschop voorgedragen als lijsttrekker SP

28 september 2013

Ton Heerschop voorgedragen als lijsttrekker SP

Ton_Heerschop Tijdens haar vergadering heeft het afdelingsbestuur van de SP in Venlo gisterenavond (vrijdag 27 september) besloten Ton Heerschop voor te dragen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart volgend jaar.

De kandidatencommissie van de afdeling heeft een voorstel gedaan voor de kieslijst en het lijsttrekkerschap. Het bestuur heeft het advies (unaniem) overgenomen en met enkele aanpassingen de conceptlijst vastgesteld.
De definitieve kandidatenlijst wordt net als het lijsttrekkerschap op de ledenvergadering aanstaande donderdag (3 oktober) door de leden van de SP afdeling Venlo vastgesteld.

Afdelingsvoorzitter Peter Nelissen verwacht niet dat er wat betreft het lijsttrekkerschap nog iets zal veranderen: Peter-Nelissen “Ton heeft zich bewezen in zowel de afdeling en de gemeenteraad. In mei nam hij het fractievoorzitterschap over, in die korte tijd heeft hij zijn plek met verve ingenomen. Er waren geen leden die zich ook kandideerden voor de nummer 1 positie op de SP-lijst. Ton geniet onder onze leden, maar ook bij raadsleden van ander partijen, respect en vertrouwen. Dat krijgt hij ook van de kandidatencommissie en het afdelingsbestuur. We zien in Ton de juiste man op de juiste plek om de SP te vertegenwoordigen.”

Raadslid Ton Heerschop is verheugd met de voordracht. Ton-Heerschop “Ik ben blij met de benoeming, maar ik ben ook blij dat Alexander Vervoort mijn running mate is geworden. We hebben de afgelopen vier jaar in de raad samen gestreden voor een beter en socialer Venlo, en samen kunnen we dat voortzetten met naar ik verwacht een mooi resultaat bij de verkiezingen.”

Heerschop verwacht winst voor de SP in Venlo, hoewel hij terughoudend is om er over te speculeren: “In maart 2014 bepaalt de kiezer. We focussen ons niet op dagkoersen maar op de lange termijn. Als aanvoerder van de SP-lijst ga ik mijn best doen om het SP-geluid in de gemeenteraad nog nadrukkelijker te laten horen met doordachte voorstellen en slimme alternatieven. Natuurlijk hoop ik dat te doen met nog meer SP-raadsleden want er is nog genoeg werk te verzetten om Venlo echt eerlijker en socialer te maken.”

Donderdag stellen de leden van de SP-Venlo de definitieve ledenvergadering conceptlijst vast en deze zal daarna ook gepubliceerd worden. De ledenvergadering vindt plaats op donderdag 3 oktober 2013 om 19:30 uur in café/zaal De Glazenap, Spechtstraat 58 te Tegelen.

Achtergrondinformatie:
Ton Heerschop (Eindhoven, 1965) woont in Tegelen en is voormalig beroepsmilitair, kwaliteitsmanager in de luchtvaart, en sinds enkele jaren controller kwaliteit en veiligheid bij VieCuri Medisch Centrum in Venlo.
In 2006 werd hij lid van de SP en vervulde diverse bestuursfuncties zoals penningmeester en organisatiesecretaris.
Voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2009 stond hij op plaats 2 op de kandidatenlijst van de SP-Venlo en werd daarbij direct gekozen als raadslid in de gemeenteraad van Venlo.
Bij de Provinciale Statenverkiezingen in 2011 stond hij op plaats 8 van de kandidatenlijst.
In oktober 2011 werd hij gekozen tot regiovertegenwoordiger voor de SP-afdelingen in Noord- en Midden-Limburg en werd daarmee tevens lid van het landelijk partijbestuur van de SP.
Bij de Tweede Kamerverkiezingen in september 2012 was hij een van de lijstduwers op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer kieskring Limburg.

13-09-2013: Inzetten op succesvolle verkiezingen
10-01-2013: Ledenvergadering: SP doet mee aan gemeenteraadsverkiezingen Venlo in 2014
Doe mee en steun de SP. Nu is de tijd. Sluit je aan.