Doe mee met de SP

Zonder leden of hulp geen partij. Veel meer nog dan voor andere partijen geldt dat voor een actieve beweging als de SP. Onder al die SP’ers zijn er ongekend veel actief betrokken bij hun partij.

Het zijn ook de leden die de dienst uitmaken in de SP. Zij kiezen rechtstreeks de Venlose afgevaardigden naar het partijcongres en de regionale conferenties. Tussen de congressen door is de Partijraad het hoogste orgaan van de SP. Daarin zijn naast het partijbestuur alle afdelingen vertegenwoordigd, met hun direct gekozen voorzitter. Congresbesluiten, landelijke kandidatenlijsten, het verkiezingsprogramma, alle belangrijke beslissingen worden tevoren in de afdeling uitvoerig besproken.

Bovenal zijn het ook de leden die de vele activiteiten van de SP dragen. Zonder actieve mensen ook geen actieve partij!

De SP is namelijk niet alleen rond de verkiezingen actief, maar altijd. Wij zijn denkers èn doeners. De SP afdeling Venlo draait volledig op vrijwilligers, die er samen hard aan werken hun gemeente beter en socialer te maken. Wij kunnen extra helpende handen altijd goed gebruiken.

Wie zoeken wij?

Mensen, man of vrouw, jong of oud, om de SP in Venlo verder te versterken. Dat kan op allerlei gebieden en manieren, afhankelijk van jouw specifieke interesse, vaardigheden en de tijd die je te besteden hebt.

Wat bieden wij?

Bovenal een gezellige omgang met alle anderen die de SP steunen. Verder bieden we de mogelijkheid je verder inhoudelijk te verdiepen. Daarvoor organiseren we regelmatig scholingen.

Kortom: vrijwilligerswerk bij de SP is samen aan de slag, maar je krijgt er ook wat voor terug!

Wat kan ik doen?

Wil je 'iets' doen voor de SP in Venlo, maar je weet nog niet precies wat? Neem dan contact op met onze afdelingsvoorzitter om samen de mogelijkheden te bespreken.

Steun ons door hier lid te worden van de meest actieve partij in Venlo.