Nieuwjaarstreffen bij Ons Fort

4 januari 2020

Nieuwjaarstreffen bij Ons Fort

Leden en sympathisanten zijn welkom om op 9 januari te proosten op het nieuwe jaar. Bij een hapje en drankje wordt verder kort teruggeblikt op 2019 en vertelt wat we in Venlo in 2020 willen gaan doen. Naast ruimte voor de actuele kwesties en vragen staat vooral het versterken van de eigen afdeling centraal.

Fractievoorzitter Angelique Weingarten: “Ikzelf ben nu iets meer dan een jaar fractievoorzitter en ik kan vertellen dat is best aanpoten, al helemaal als coalitiepartij. Dan moet er weleens water bij de wijn maar de wijn zal altijd naar wijn moeten blijven smaken, azijn drinkt de SP niet.”

“De begroting in november liet zien dat er grote stappen zijn gezet op financieel gebied, sneller als verwacht heeft deze coalitie de financiën op orde wat betekend dat we nu kunnen gaan bouwen. Dat blijft de opdracht voor de komende twee jaar.”

“Maar bouwen moeten wij ook in onze afdeling. We moeten ons voorbereiden op de toekomst. Nu al stappen zetten voor de volgende verkiezingen. Maar veel belangrijker; wij moeten onze afdeling weer sterk maken om gezamenlijk actie te kunnen voeren voor solidariteit, gelijkwaardigheid en menselijke waardigheid. De mensen in onze gemeente moeten op óns kunnen bouwen en daarvoor hebben we ook jou nodig.”

Foto: SP
“Het nieuwe jaar is een goed moment om terug te blikken op het voorgaande maar ook om vooruit te kijken. De SP heeft niet stil gezeten; een onderzoeksrapport naar de veiligheid op het spoor en de forse overschrijding van het aantal giftreinen die door Venlo rijden, daarop het interpellatiedebat om de burgemeester op te roepen hierop te handhaven.

De nieuwe stadspas voor minima en mantelzorgers gerealiseerd door onze wethouder. De actie voor behoud van het zwembad, die vruchten afgeworpen heeft want Venlo krijgt een nieuw zwembad, met behoud van het buitenbad.”

“Maar er zullen nieuwe mensen onze afdeling moeten versterken als wij ons willen blijven inzetten. Mensen die actief willen meewerken, die mee acties bedenken en uitvoeren, die een taak in het bestuur bekleden of misschien raadswerk. Ik vraag dan ook jou om actief mee te doen. We hebben je nodig om goede dingen te blijven doen. Samen staan we sterker en vele handen maken licht werk. Daarover wil ik met je het gesprek aangaan.”

“Ik wil je uitnodigen om met ons op het nieuwe jaar te proosten op onze Nieuwjaarsborrel.” Deze is op donderdag 9 januari vanaf 19:30 uur bij Stichting Ons Fort, Garnizoenweg 23 in Venlo (kazerneterrein t.h.v. Venrayseweg). Graag tot dan!