"Kan ik op je rekenen vandaag?"

21 maart 2018

"Kan ik op je rekenen vandaag?"

Want vandaag staat er veel op het spel. De verkiezingen voor de gemeenteraad bepalen de toekomst van Venlo voor de komende vier jaar. Het kan en moet beter! Gaan we door met het huidige falende afbraakbeleid of wordt de SP groot en verandert Venlo in een betere, socialere samenleving waarin de finaciën op orde komen en er een daadkrachtig bestuur komt? U heeft het voor het zeggen, bepaal de koers die Venlo op moet. Voor jezelf, voor elkaar, voor Venlo.

Lijsttrekker Ton Heerschop: Veel mensen overwegen niet te gaan stemmen. Ze zijn teleurgesteld en hebben hun zakken vol van de huidige politiek. Dat snap ik heel goed, dat heb ik namelijk ook. Maar als mensen met een sociaal hart niet gaan stemmen, dan dreigt opnieuw een kil stadsbestuur waarin VVD, CDA, EenLokaal en mogelijk ook PvdA en PVV domineren. Een stadsbestuur dat ondernemers frustreert, dat wegkijkt voor de armoede en werkloosheid, een puinhoop maakte van projecten en de zorg verder afbreekt.

Als de SP groot wordt, gaan we het heel anders doen. Wij kiezen voor meer werk, minder armoede, goede zorg, betaalbaar wonen, en meer zeggenschap voor alle Venlonaren. Het is hoog tijd voor een echt sociaal gemeentebestuur, dat een vuist maakt tegen de bezuinigingen van de kabinetten-Rutte en achter de Venlonaren gaat staan.

Foto: SP
Mijn oproep aan u is daarom: ga vandaag SP stemmen, en overtuig iedereen in uw omgeving om dat ook te doen. Moedig vrienden, familie, buren, collega's en kennissen aan om te gaan stemmen. Al haal je maar één persoon over: iedere stem telt en die hebben we hard nodig willen we de gemeente ten goede kunnen veranderen, verbeteren.

In de afgelopen maanden hebben we een campagne gevoerd gebaseerd op eigen kracht en een positieve insteek, we hebben ons verhaal en onze plannen overal verteld. Of het nu was door het tekenen van een diversiteitspact met COC, of tijdens de vele debatten zoals die van de VenloVrouwen rondom Internationale Vrouwendag, actief burgerschap bij de Alevitische Vereniging, werk&inkomen van FNV, het seniorenplatform, de Debatten van de Stad bij de Bibliotheek, Valuasdebat, SALVO-debat, radio- en tv-debatten, het ondernemerscafé, tijdens gesprekken in de wijk Q4, klussen voor NL-Doet, voor het kinder-verkiezingsprogramma, of tijdens buurtonderzoeken en folders en krantjes uitdelen; steeds zijn we er om de SP breder bekend te maken en mensen te overtuigen van onze ideeën voor onze gemeente.

Verspreid deze oproep en vertel het iedereen:

Een stem op de SP is een keuze voor onder meer:

1. Veilige wijken en dorpen, zonder straatdealers, investeren in alle wijken;
  2. Stimuleer de werkgelegenheid en steun de lokale ondernemers;
  3. Geen nieuwe grootschalige en dure blunderprojecten. Geen luchtkastelen zoals een kabelbaan maar een realistisch plan voor het kazerneterrein;
  4. Versterk de economie en onderwijs, meer stageplekken voor het MBO;
  5. Goede (thuis)zorg voor iedereen. Echte armoedebestrijding.

Wil je meer weten? Dan vind je op deze website veel informatie, zoals een interview met mij en een overzicht van al onze kandidaten.

Stemmen kan vandaag van 07.30 tot 21.00 uur. Vergeet je legitimatiebewijs en je stempas niet mee te nemen!
U rekent op mij, ik reken op u. Dank voor het vertrouwen!

Met vriendelijke groet,

Ton Heerschop