Ton Heerschop gekozen tot lijsttrekker

27 september 2017

Ton Heerschop gekozen tot lijsttrekker

Foto: SP-Venlo
Op de ledenvergadering afgelopen dinsdagavond 26 september is onze fractievoorzitter Ton Heerschop gekozen tot lijsttrekker namens de SP voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 in Venlo.

De leden hebben in de stemming unaniem Ton Heerschop als lijsttrekker gekozen en spraken daarmee veel vertrouwen uit in hem als aanvoerder van het SP-team dat het stadhuis in maart 2018 opnieuw mag gaan bestormen.

Ton Heerschop is vanaf 2010 lid van de gemeenteraad en sinds 2013 is hij de voorzitter van de SP-fractie in Venlo. In 2014 was hij ook al eens onze lijsttrekker en realiseerde toen een verdubbeling van de raadszetels voor de SP. Daarnaast was hij tussen 2011 en 2014 landelijk bestuurslid en regiobestuurder voor de SP-afdelingen in Noord- en Midden Limburg. In maart was Ton verkiesbaar voor de Tweede Kamer (hij stond op plaats 19 van de SP-lijst).

Ton Heerschop (Eindhoven, 1965) woont met vrouw en twee kinderen in Tegelen-Op de Heide. Hij werkt als hoofd veiligheid in de gezondheidszorg.

Foto: SP-Venlo

Ton Heerschop is zojuist gekozen en krijgt felicitaties en bloemen uit handen van SP-lid Angelique Weingarten, die op plaats 2 van de SP-lijst staat en daarmee de hoogte nieuwkomer op de lijst is.

Tijdens de ledenvergadering werd ook de hoofdlijn voor het verkiezingsprogramma behandeld. De leden waren kritisch en kwamen met wijzigingen en aanvullingen. Daar zijn we zeer content mee omdat dit het programma voor de raadsperiode 2018-2022 nog beter maakt. Nadeel daarbij is dat het programma pas op een later moment naar buiten gebracht zal gaan worden.

Op de ledenvergadering werd tevens de rest van de kandidatenlijst besproken. De lijst is alvast tot en met plaats 22 vastgesteld (update). Maar omdat enkele mensen op deze lijst nog niet bereikt konden worden op welke plaats zij staan, is er voor gekozen om tot die tijd de lijst nog niet openbaar te maken.

Daarnaast wordt de lijst in de komende tijd aangevuld tot 55 kandidaten. Op het moment dat de SP-kieslijst compleet is, wordt deze opnieuw aan de ledenvergadering ter vaststelling voorgelegd, alvorens die openbaar te maken.

Bekijk ook: