Opnieuw vragen over situatie kruising Venlo-oost

7 juli 2017

Opnieuw vragen over situatie kruising Venlo-oost

Foto: SP
Het kruispunt Kaldenkerkerweg/ Aragonstraat blijft de gemoederen bezighouden. Zo ook ons, zeker na de actie van buurtbewoners vorige week. De gemeente echter blijft kennelijk doof voor de kritiek en zet haar plannen voor een reconstructie door. Mogelijk dat de buurt over een maand met halve maatregelen genoegen moet nemen want de gemeente kan mogelijk maar de helft realiseren, de andere helft moet nog grond voor aangekocht worden. Deze soap noopt ons opnieuw aan de bel te trekken bij B&W.

SP-raadslid Petra Raijer: “In juli 2016 en maart 2017 stelden we al eens (aanvullende) raadsvragen over de verkeerssituatie aan de kruising Kaldenkerkerweg/ Aragonstraat/ Kapelaan Nausstraat in Venlo. De antwoorden van de gemeente Venlo daarop (september 2016 en april 2017) roepen vooral meer vragen op.”

‘Zeker nu we weer een hele tijd verder zijn en er aan betreffende verkeerssituatie weinig concreet lijkt te verbeteren. Maar ook gezien de emoties die de actie van buurtbewoners op 30  juni teweeg bracht, en de gedeelde informatie tijdens de infomarkt gisteren.”

Foto: SP

Petra Raijer: “Ook het interview op Omroep Venlo tv (29 juni), waarbij wethouder Aldewereld (VenLokaal, verkeer) in algemene zin stelde dat verkeerslichten “schijnveiligheid opleveren” en mensen “toch wel door het rode licht rijden, want zo zijn mensen nu eenmaal”, zorgde voor veel ophef. Wat bezielde hem dit te zeggen?”

“En wat betekenen die uitspraken eigenlijk, gaat de gemeente overal dan maar de verkeerslichten weghalen? Vast niet maar waarom doet een wethouder dan zulke uitspraken en beseft hij zich welke gevolgen dat kunnen hebben?”

Raijer: “Genoeg zaken om het gemeentebestuur nu voor de 3e keer over te bevragen. Zou erg prettig zijn wanneer de antwoorden nu wel iets hoopvols opleveren. B&W moet onze vragen binnen dertig dagen beantwoorden.”

Bekijk ook: