Nieuwe ROOD-groep in Venlo

18 februari 2015

Nieuwe ROOD-groep in Venlo

In het hele land zijn ROOD-groepen actief bezig de wereld te verbeteren door de straat op te gaan, met jongeren te praten, jongeren te organiseren en zo verbetering af te dwingen. En sinds kort zijn er weer enkele nieuwe groepen bij waaronder eentje in Venlo. Eindelijk, loon naar werk.

Contactpersoon Rohan Nagel uit Tegelen verteld hoe het is gelukt een ROOD groep op te zetten in Venlo.

Rohan: “Ik ben activistisch aangelegd en zocht een partij waar je actie kan voeren. Ik kan me helemaal vinden in de idealen en standpunten van ROOD en dus ben ik lid geworden. Mijn belangrijkste reden is dat het steeds oneerlijker wordt in deze wereld; de rijken worden alsmaar rijker en de armen alsmaar armer. Dat wil ik veranderen, te beginnen door jongeren ook in Venlo te bewegen en activeren om samen acties te bedenken om het tij te keren.”

“Hoe het gelukt is een ROOD groep op te zetten? Het begin was lastig, maar nadat we een aantal keer bij elkaar waren geweest werd ROOD Venlo steeds meer een vriendengroep met enthousiaste leden. Toen we wat meer structuur erin kregen en elkaar wat beter kenden, ging het veel makkelijker. Inmiddels kijkt iedereen uit naar een avond ROOD.”

“De komende tijd gaan we aan de slag met diverse acties. Wij zijn momenteel nog bezig om samen met huurders verbeteringen af te dwingen bij woningcorporatie Woonwenz. Hiervoor gaan we ook nog een bannerdrop doen. Tegelijkertijd gaan we samen met de SP in Venlo acties doen in de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen. Ook willen we proberen meer leden erbij te krijgen.”

“Dat we nu een eigen en officiële ROOD groep zijn geworden is een compliment aan iedereen die zich sterk maakt voor de jongeren in Venlo. We werken er hard aan, de bevestiging van ROOD landelijk dat we op een goede koers liggen is dan ook loon naar werken. En nu weer aan de slag, er is nog genoeg te doen.”

Houd ROOD-Venlo de komende tijd in de gaten, bekijk ook de eigen Facebookpagina, en neem contact op met Rohan en kom eens naar een ROOD-avond.

Lees ook: