Woonwenz belooft verbetering op Koninginnesingel

9 december 2014

Woonwenz belooft verbetering op Koninginnesingel

ROOD is de afgelopen weken bezig geweest met een onderzoek naar de leefbaarheid onder de studentenwoningen op de Koninginnesingel te Venlo. Uit dit onderzoek zijn verschillende misstanden naar boven gekomen. Woonwenz heeft inmiddels toegezegd de situatie te verbeteren.

ROOD-lid Rohan Nagel organiseerde het onderzoek:

Uit een deur-tot-deur onderzoek dat wij de afgelopen weken hebben gedaan, is gebleken dat bij de studentenwoningen liggend aan de Koninginnesingel er het een en ander mis is.
Hier praten we over ongedierte, onduidelijke afspraken, slechte communicatie met de verhuurder, hoge schoonmaakkosten voor woningen waar geen schoonmaker komt, en zo gaat het lijstje wel even door.

Nadat we de hele stapel met klachten naar verhuurder Woonwenz hadden gestuurd, werden wij direct uitgenodigd voor een gesprek. Tijdens het gesprek is duidelijk geworden dat Woonwenz met het een en ander moeite had en heel graag wil werken aan het verbeteren van de woonsituatie. Ze hebben toegezegd om al heel veel vóór het einde van februari opgelost te hebben.

Klinkt natuurlijk veelbelovend, maar wij zullen blijven nakijken of er ook dingen veranderen. Daarom hebben wij ook emailcontact met de bewoners en is er alvast een gesprek met Woonwenz gepland eind februari om de beloofde verbeteringen te bespreken.

Tevens zullen wij verdergaan met het zoeken naar huisjesmelkers onder de particuliere studentenwoningen. Dit gaat samen met de landelijke ‘Huisjesmelker van het jaar’ actie.

Check ook: