Geslaagde Algemene Ledenvergadering SP Venlo

11 september 2007

Geslaagde Algemene Ledenvergadering SP Venlo

ALV 10-09-2007 foto1 Op naar het 15e partijcongres!
In zaal 'Copacabana' vond alweer de derde ledenvergadering van dit jaar plaats. Hier kunnen de leden zich uitspreken over de congresstukken en het kiezen van een afvaardiging. Verder op de agenda stond de aankomende regioconferentie, voortgang jaarplan, scholingen, en hetgeen de SP de afgelopen tijd heeft bewerkstelligd en nog gaat doen.

Nadat onze voorzitter Alexander Vervoort het openingswoord had gedaan was het woord aan Paul Lempens, regiobestuurder en lid van de Tweede Kamer. Paul heeft het gehad over het vijftiende SP-congres dat op 24 november plaatsvindt. Op het congres, wat het hoogste orgaan is binnen de partij, worden besluiten genomen die richting geven voor de komende jaren. Zes leden gaan ons vertegenwoordigen op de regioconferentie en het congres, en die zijn op deze avond gekozen. Van hen wordt verwacht dat ze de stukken doorlezen en meedenken over besluiten.

ALV 10-09-2007 foto3 Na uitleg en toelichting van Paul Lempens over de gang van zaken was het woord weer aan Alex. Hij vertelde over de voortgang van het jaarplan 2007. We zitten goed op koers, op één puntje na zijn alle plannen gerealiseerd.

De Politieke basisscholing start weer vanaf oktober en eenieder die belangstelling heeft en ze wil volgen dient de nieuwsbrief 'SPam' en deze website goed in de gaten te houden. Deze vierdelige cursus vindt plaats op de maandagavond om de twee weken. Steeds om 19.30 tot 21.30 uur, in Kafee de Splinter, Dominicanenstraat 6 in Venlo-Centrum (achter de C&A). Data zijn: 1, 15, 29 oktober en 12 november.

ALV 10-09-2007 foto4
De kerngroep is 31 augustus van start gegaan en zal langzaam maar zeker gestalte krijgen. Iedereen kan zich aanmelden voor de kerngroep en zaken inbrengen waarvan je denkt dat belangrijk is om wat mee te doen. De kerngroep is voor denkers en doeners en ondersteunt het bestuur in haar actieve rol.
De ledenwerkgroep Helden is ook aanwezig en laat weten dat het goed gaat. Ze zijn nog niet zo lang bezig maar zijn al goed op gang.
De actie van dit moment: ‘Stop uitverkoop thuiszorg’ is zondag in Belfeld van start gegaan en toen haalden we al meteen 300 handtekeningen in een paar uur op. De komende weken gaan we door met deze actie, en iedereen die een steentje bij wil dragen door een keer te komen helpen is van harte welkom. Opgeven kan per email bij Petra Zegers of per telefoon 077-3510562.

ALV 10-09-2007 foto2

De actie rondom speeltuin ‘t Hagerweike is afgerond. Dinsdag 11 september was er een bewonersavond waar ook de gemeente en welzijnstichting Wel.kom uitgenodigd waren. De speeltuin heeft weer een toekomst!
Axie vrachtverbod gaat de komende weken van start met de presentatie van de folder op vrijdag 21 september op de Blerickse middagmarkt.

Al met al was het weer een goedgevulde avond met veel informatie en zijn alle aanwezigen op de hoogte van wat er de afgelopen maanden is gebeurd en nog gaat gebeuren.

Bericht op SP-ledenwebsite: 15e Congres: De Fundamenten versterken

Bericht woensdag 18 april 2007: De SP organiseert op zondag 22 april haar éérste publieke SP Café!

Bericht maandag 15 januari 2007: SP Venlo organiseert Algemene Ledenvergadering op 29 januari