Belfeld tegen uitverkoop Thuiszorg

10 september 2007

Belfeld tegen uitverkoop Thuiszorg

stop uitverkoop thuiszorgGisteren was de SP-afdeling Venlo, net als voorgaande jaren, weer te vinden op de Najaarsmarkt in Belfeld. Deze keer vroegen we aandacht voor de introductie van marktwerking in de Thuiszorg. Hierdoor worden duizenden zorgwerkers bedreigd met (gedwongen) ontslagen. Dit gaat tenkoste van de kwaliteit en toegankelijkheid van deze vorm van broodnodige zorg. Zeker nu de vergrijzing toeneemt is Thuiszorg voor veel ouderen en gehandicapten juist harder nodig dan ooit!

De SP spreekt er dan ook schande van dat over de ruggen van zieke mensen geld verdient moet worden. Veel mensen zijn het daarover met ons eens, want we haalden in amper drie uur tijd al ruim 300 handtekeningen op voor de actie "Stop uitverkoop Thuiszorg". De aankomende weken zullen we actiekaarten verspreiden bij zorginstellingen, huisartsen en verpleeghuizen. Ook zullen we geregeld op de markten te vinden zijn.

Najaarsmarkt Belfeld 2007 foto 1
Najaarsmarkt Belfeld 2007 foto 2
Najaarsmarkt Belfeld 2007 foto 3
Najaarsmarkt Belfeld 2007 foto 4
Najaarsmarkt Belfeld 2007 foto 5

STOP UITVERKOOP THUISZORG: TEKEN HIER!

Grote publieksactie tegen uitverkoop thuiszorg van start