De laatste loodjes… Zijn het leukst!

12 maart 2017

De laatste loodjes… Zijn het leukst!

Foto: onbekend
Ook dit weekend waren we volop aanwezig op straat, in de huiskamer, op radio en tv. Met folders, vlaggen en zelfs streetart. De campagne is op stoom en op weg naar een fantastische verkiezingswinst op 15 maart!

Het weekend begon dan al op vrijdagmiddag toen we opnieuw in het winkelcentrum van Blerick aanwezig waren om flyers uit te delen waarop onze plannen voor Nederland staan. Ook onze bekende schuursponsjes vonden weer gretig aftrek. Maar het belangrijkste waren de goede gesprekken die we voerden.

Even verderop in Blerick gingen we tegelijkertijd de wijk in om deur-aan-deur aan te bellen om mensen te vragen hoe het gaat, wat men vindt van ons idee voor een Nationaal ZorgFonds en om mensen op te roepen om woensdag 15 maart te gaan stemmen.

Zaterdag 11 maart begon de dag met opnieuw een wijk ingaan en mensen aanspreken over de verkiezingen. Dit deden we zowel in Venlo, Blerick als in Arcen. Ook hier weer vooral enthousiaste reacties.

Begin van die zaterdagmiddag was SP-raadslid Ton Heerschop te gast bij Omroep Venlo in de uitzending van het radioprogramma Blik op Venlo. Hij ging daar in debat met het CDA over onder meer integratie, vluchtelingen en de zorg. Daarnaast werd hij aan de tand gevoeld over zijn kandidatuur voor de Tweede Kamer en de plannen die de SP heeft met Nederland en Venlo.

Van deze uitzending is een live registratie gemaakt op onze eigen Facebook pagina dus u kunt het debat hier bekijken.

Later die middag ging Ton Heerschop in het Huis van de Wijk De Glazenap in Tegelen, in een open en huiselijke sfeer onder het genot van een kopje koffie/thee, in gesprek met buurtbewoners, bezoekers en geïnteresseerden over alles wat men wilde weten over de verkiezingen en Tons plannen voor Venlo in 'Den Haag'. Zie voor een impressie hier voor een eerder huiskamergesprek.

Foto: SP-Venlo

Ton Heerschop was vrijdagavond ook te gast bij Omroep Venlo in het actualiteitenprogramma Nedinscoplein. Aan tafel zaten naast Ton Heerschop ook kandidaten van de Dierenpartij en 50Plus. Zij gingen in gesprek over hun politieke ambities, thema's als veiligheid en klimaatverandering en wat ze in Den Haag voor Venlo kunnen betekenen. De uitzending op televisie is terug te kijken op de website van de omroep.

Zondag vond in het stadhuis van Venlo de inspiratiebijeenkomst 'Vrouwen en Politiek' plaats. Want woensdag was het Internationale Vrouwendag en ook in 2017 blijkt dat er nog ongelijkheid is in de behandeling en waardering van vrouwen in vergelijking met mannen. Dat is toch raar? Waarom zouden vrouwen bijvoorbeeld minder loon krijgen voor hetzelfde werk als mannen?

Deze bijeenkomst was ook omdat de politiek zwaar oververtegenwoordigd is door mannen en juist de inbreng van vrouwen in de haantjesarena voor betere ideeën kan zorgen. Meer vrouwen in de politiek dus graag.

Ook geïnspireerd of nog een zetje nodig? Bel/app of mail met de daar aanwezige SP-gedeputeerde Marleen van Rijnsbergen of raadslid voor de SP in Venlo Petra Raijer. In april, mei en juni vindt een speciale kennismakingscursus plaats, meer informatie daarover volgt spoedig.

Onze campagne is op stoom, zo zelfs dat er enthousiastelingen er vrijdagavond met onze uitingen mee aan de haal gingen. We kregen foto's opgestuurd van enkele creatievelingen die ook #PakDeMacht willen (en terecht) en de leus op straat schilderden.

Wel lekker creatief en erg leuk gedaan hoor! Mooie aanvulling ook op onze Nacht van de vlag.

‪Nacht van de vlag inderdaad! Want de campagne stopt niet als het donker wordt, veel mensen werken 's nachts, ook dat verdient aandacht.

Foto: SP-Venlo

Samen pakken we de macht en gaan de lonen omhoog, huren omlaag, AOW op 65, Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico. Dus SP stemmen op woensdag 15 maart.