Inspiratiebijeenkomst Vrouwen en Politiek

5 maart 2017

Inspiratiebijeenkomst Vrouwen en Politiek

Foto: onbekend
Vrouwen hebben vaak een extra zetje in de rug nodig om lokaal politiek actief te worden, zeggen ze desgevraagd. In aanloop naar de raadsverkiezingen in 2018 organiseren de Venlose vrouwelijke raadsleden daarom op zondag 12 maart een inspiratiebijeenkomst voor Venlose vrouwen met ambitie in de Venlose gemeenteraadspolitiek.

De gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar (maart 2018) lijken misschien nog ver weg, maar in de tweede helft van dit jaar worden de kandidatenlijsten al opgesteld, vandaar nu dus al deze bijeenkomst.

Vrouwelijke politici als Europarlementariër Agnes Jongerius, burgemeester Wilma Delissen van Peel en Maas, de Limburgse SP-gedeputeerde Marleen van Rijnsbergen en de Venlose wethouder Vera Tax hebben hun medewerking toegezegd.

SP-raadslid Petra Raijer: "Zij zullen met elkaar van gedachten wisselen over hun politieke loopbaan, het speciale aan hun ambt en de inspanningen die ervoor geleverd moeten worden. Want het is niet alleen heel bijzonder en eervol, maar vooral ook gewoon flink werken, uitdagend en het geeft voldoening als je weer iets voor elkaar krijgt."

Het voormalige Venlose raadslid Marij Pollux, geassisteerd door sidekick Lucas Bremmers, modereert de inspiratiebijeenkomst. Zij gaat deze middag ook in discussie met de huidige dames in de Venlose raad.

Datum: Zondag 12 maart 2017
Locatie: Stadhuis Venlo, Markt 1
Tijdstip: 14:00 -16:00 uur

De bezoeksters - mannen zijn trouwens ook van harte welkom - kunnen deze middag ook ‘speeddaten’ met de vrouwelijke Venlose raadsleden.

De inspiratiebijeenkomst wordt afgesloten met een politieke markt, waar de partijen uit de Venlose gemeenteraad zich met kraampjes presenteren. Een mooie gelegenheid voor wellicht een eerste persoonlijk contact.

Singer songwriter Auke Classens verzorgt de muzikale omlijsting van het programma. In Venlo werd ze bekend na een optreden tijdens de afgelopen editie van TEDx Venlo.