Inkomenskaart uitdelen

19 april 2016

Inkomenskaart uitdelen

Foto: SP-Venlo
Vanaf vandaag verspreiden we onze inkomenskaart, die op meerdere plekken op te halen is. Als startschot deelden we de kaart uit bij het UWV/Werkplein en de stadswinkel in hartje Venlo.

De Hulpdienst van de SP-Venlo heeft ook voor dit jaar weer een inkomenskaart gemaakt, mede omdat de gemeente niet zelf een dergelijk overzicht aanbiedt.

Angelique Weingarten zegt hierover: “De inkomenskaart is een overzicht van landelijke en lokale inkomensondersteunende regelingen en waar men terecht kan om deze aan te vragen. Ook voor 2016 zijn weer wetten en regels aangepast, het duurde even maar inmiddels is het overzicht compleet, en kunnen we ook voor dit jaar weer een inkomenskaart uitdelen.”

Om deze inkomenskaart onder de aandacht te brengen van de doelgroep die mogelijk het meeste baat heeft bij deze informatie, werd de kaart dinsdagochtend 19 april aangeboden bij mensen die het UWV/Werkplein en de Stadswinkel bezochten.

SP'ers stonden daar buiten het gebouw de inkomenskaart uit te delen wat meteen een gelegenheid was om mensen te vragen naar wat goed gaat maar vooral naar wat beter kan en tegen welke problemen ze aanlopen.

Bekijk de reportage van de uitdeelactie, met interview.

Weingarten: “De inkomenskaart is in de loop van deze week op meerdere plekken te vinden, vooral bij maatschappelijke organisaties.”

“Sinds een week staat de kaart ook op deze website, waar iedereen de kaart kan bekijken en downloaden/afdrukken. Het staat mensen vrij om de inkomenskaart verder te verspreiden.”

Angelique Weingarten is lid van de SP-Hulpdienst in Venlo en namens de SP lid van  Provinciale Staten in Limburg. Zij heeft op basis van onderzoek naar de meest geschikte en recente informatie voor de inkomenskaart, deze kaart samengesteld: “De kaart is een levend document, ze is met zorgvuldigheid gemaakt maar voorzieningen en regelingen kunnen nu eenmaal veranderen, daar kan de kaart op worden aangepast.”

“De kaart is niet 'van' de SP, we hopen dat iedereen deze inkomenskaart als service en ondersteuning ziet en ook als zodanig gebruikt.”

Lees ook: