Aanbieden opgehaalde handtekeningen voorlopig hoogtepunt

20 oktober 2010

Aanbieden opgehaalde handtekeningen voorlopig hoogtepunt

zwembadactie 1 Sinds 25 september voert de SP samen met diverse betrokkenen actie om te voorkomen dat het zwembad Nieuw Steyl per 1 januari 2011 gesloten wordt. Een hoogtepunt van de actiemaand is het aanbieden van de opgehaalde handtekeningen aan PvdA-wethouder Testroote in de raadsvergadering van vanavond.

Ton Heerschop SP-raadslid Ton Heerschop: “De SP krijgt vanuit alle hoeken steun om de actie tot behoud van het zwembad te laten slagen. De actieweek eind september was zo’n succes dat oktober werd uitgeroepen tot actiemaand, wat resulteerde in een heleboel opgehaalde handtekeningen, diverse protestacties, inspreken op stadhuis, internetcampagnes, vele protestbrieven en enkele ludieke acties.”

nieuwsteyl De SP wordt in het bijzonder gesteund door de Tegelse Reddingsbrigade, zwem- en waterpolovereniging Mosa Regio, zwemvereniging R.O.B., wijkraden Steyl en De Noordkern, zwembadmedewerkers, kleinere gebruikersverenigingen en diverse andere betrokkenen.
Ton Heerschop: “Samen stonden we diverse keren op straat om zo veel mogelijk handtekeningen op te halen. Een tussenstand wees uit dat het aantal opgehaalde handtekeningen een getal met vijf cijfers wordt. Dit is boven onze verwachting maar geeft duidelijk aan wat de dreigende sluiting bij mensen los maakt.”

zwembadactie 4 Met hun boot prominent op de markt handtekeningen ophalen.

Vanavond om 18.55 uur worden de opgehaalde handtekeningen, namens alle betrokkenen, door de Reddingsbrigade, R.O.B. en Mosa Regio op ludieke wijze aangeboden aan wethouder Testroote en de gemeenteraad. Voorafgaande aan deze raadsvergadering houden de verenigingen vanaf 18.30 uur een protestactie voor het stadhuis waarbij de boot met sirene van de Reddingsbrigade beeldbepalend is.

Let op: Heeft u nog ingevulde handtekeningenlijsten liggen? Lever ze alstublieft liefst vóór vanavond in bij het zwembad in Steyl of Blerick, een van de deelnemende verenigingen of bij de SP-Venlo.

20-10-2010: Website Omroep Venlo: 'Ruim 10.000 handtekeningen tegen sluiting zwembad' en Website L1: '11000 handtekeningen voor behoud bad'
09-10-2010: Actieweek zwembad wordt actiemaand!
04-10-2010: TV-reportage Hart van Nederland: 'Verzet tegen sluiting zwembad'
23-09-2010: Gooi een reddingsboei uit voor open houden zwembad Nieuw Steyl