Nieuwjaarstreffen bij Fort Museum was bovenal gezellig

10 januari 2020

Nieuwjaarstreffen bij Fort Museum was bovenal gezellig

Donderdag 9 januari waren we te gast bij Museum Ons Fort om daar het glas te heffen op het nieuwe jaar. Het werd een gezellige en ook geslaagde avond.

Met een drankje en snacks werd kort teruggeblikt op 2019 en vertelt waar we aan denken om in Venlo dit jaar te gaan doen. Daarbij is het versterken van de eigen afdeling het belangrijkste.

Bestuurslid Petra Raijer: “Willen we die actieve partij blijven die zich op straat en in de raad inzet voor een beter Venlo, willen we acties op touw blijven zetten om bijvoorbeeld het zwembad te redden (wat gelukt is), misstanden aankaarten, hulpvragen behandelen en de samenleving socialer maken? Dan zijn nieuwe mensen en nieuwe ideeën nodig om de SP ook in de nabije toekomst sterk te houden.”

Fractievoorzitter Angelique Weingarten: “We regeren bijna twee jaar mee in Venlo, leveren een wethouder en plukken daar de vruchten van. Nog niet alles loopt goed en soepel. Als we zien waar Venlo vandaag komt dan is er al veel (financieel en bestuurlijk) puingeruimd maar we zijn er nog niet. Er zijn grote stappen gezet, sneller als verwacht heeft deze coalitie de financiën op orde en profiteren mensen van de ingezette verbeteringen.”

“Maar willen we ons politieke succes ook na 2022 voortzetten en kunnen meedoen aan de verkiezingen, en wederom een serieuze coalitiepartner zijn en wethouder(s) leveren, dan dient onze basis versterkt te worden.”

Laat van je horen. De mensen in onze mooie gemeente moeten op óns kunnen bouwen en daarvoor hebben we ook jou nodig.

Tijdens het Nieuwjaarstreffen kregen we gedurende de avond een presentatie van de mensen van Stichting Ons Fort op het waar we dus te gast waren. De historie en de toekomst van het kazerneterrein en het fort werden besproken. Zeker de jongste plannen voor de nieuwe ontwikkelingen op het terrein, waarover de gemeenteraad zich binnenkort mag uitspreken.

Daarna bleef het nog lang gezellig. Met bier, wijn en een gitaar voor verzoeknummers gingen we de late uurtjes in. Een geslaagde avond dus. Die willen we voorzetten tijdens de bijeenkomst van de Denktank, aankomende dinsdag 14 januari waarin we bijvoorbeeld het scholingsaanbod bespreken, waar hebben leden behoefte aan? Graag tot dan.