SP-Kamerleden bezoeken Venlo

4 oktober 2010

SP-Kamerleden bezoeken Venlo

emileroemer Op maandag 11 oktober komen Emile Roemer en Henk van Gerven naar Venlo voor een werkbezoek aan enkele zorginstellingen, de ambulancemeldkamer en een tuinder. Het bezoek wordt afgesloten met een openbare discussieavond waar ook u bij aanwezig kunt zijn.

Het werkbezoek staat in het teken van het dagelijkse werk in de (geestelijke) gezondheidszorg en de zaken, waar met name de mensen op de werkvloer, mee geconfronteerd worden.
logo RAV Om ook uiting te geven aan een stuk onderlinge solidariteit zal de SP-afdeling de lunch aanbieden aan de medewerkers van de spoedeisende hulp. Zij zullen samen met Emile Roemer tijdens de lunch praten over hun dagelijkse werkzaamheden en hoe het regeringsbeleid in de praktijk voor onnodige problemen zorgt.

Samen met leden van de Venlose SP-afdeling en raadsfractie bezoeken Roemer en van Gerven op 11 oktober achtereenvolgens het politiehoofdbureau en meldkamer van de ambulancedienst, de spoedeisende hulp van het Venlose ziekenhuis, de regionale geestelijke gezondheidszorg (RCG-GGZ), en tuindersbedrijf Tasty Tom.
Het werkbezoek wordt afgesloten met een openbare discussieavond in Grand Café De Maagdenberg.

henkvangerven Henk van Gerven: “Met regelmaat brengen SP-volksvertegenwoordigers werkbezoeken aan instellingen en bedrijven om te weten wat er leeft op de werkvloer en toetst daarmee de ‘politieke realiteit’ aan de praktijk. Hierdoor weet de SP wat er speelt en wat de effecten van beslissingen van de politiek zijn op het dagelijks leven van mensen. Drie jaar geleden was ik ook op bezoek in het ziekenhuis en wil nu graag zien wat er in die tijd positief veranderd is.”

emileroemer Emile Roemer: “Het is niet de eerste keer dat ik in Venlo ben; ik voerde hier samen met de lokale SP eerder actie voor een fatsoenlijke treinverbinding op de Maaslijn, en tegen de aanleg van de uiterst vervuilende A74. Op 11 oktober laat ik me breed informeren over de toestand in de zorg en kijk eens rond hoe het in z´n werk gaat bij een tomatenkweker. ´s Avonds ga ik graag de discussie aan over het nieuwe kabinet, lokale problemen en hoe de SP te versterken. Natuurlijk mogen de mensen mij het hemd van het lijf vragen.”

De openbare discussieavond vindt plaats in de grote zaal van Grand Café De Maagdenberg (Maagdenbergplein 11 te Venlo). Aanvang 19.30 uur, parkeerplaats is aan de overzijde, de zaal is ook toegankelijk voor minder validen.

Emile Roemer is fractievoorzitter van de Tweede Kamerfractie en was in juni lijsttrekker voor de SP tijdens de Tweede Kamerverkiezingen.
Henk van Gerven is Tweede Kamerlid voor de SP en woordvoerder zorg.