Overwinning Center Parcs-Schoonmakers!

10 september 2008

Overwinning Center Parcs-Schoonmakers!

22-08-2008 demonstratie Centerparcs Heijen 04 Menke en Center Parcs hebben een afspraak gemaakt met de actievoerders georganiseerd in FNV Bondgenoten. Een grote overwinning voor de mensen die 8 maanden volgehouden hebben. Een triomf van moedige actievoerders en hun vrienden. Vanmiddag wordt het akkoord publiekelijk gemaakt.

Onderstaande bericht van actievoerders Gerardina en Sonja spreekt voor zich!

Beste vrienden,

WE HEBBEN GEWONNEN!

Na 8 maanden actie voeren is het dan toch gelukt: we hebben gewonnen van Menke.

En wat hebben we gewonnen? De ontslagen actievoerders mogen terug (4 hebben ander werk, 4 keren terug op het park en 2 kiezen voor een vaste aanstelling bij Center Parcs), gelijk werk – gelijk loon (de loon- en toeslagenparagraaf uit de Nederlandse CAO Schoonmaak wordt met terugwerkende kracht vanaf 1 april 2008 voor iedereen, dus ook voor alle Duitse schoonmakers, toegepast.
Daarnaast wordt er een medezeggenschapsraad opgericht. Ook hebben we Center Parcs en Menke een toezegging laten doen om met de Duitse schoonmakers uit Tossens (Noord-Duitsland) en vakbond IG Bau te gaan spreken. Zij hebben daar ook problemen.

De resultaten zijn echt top, we zijn trots op ons zelf maar natuurlijk ook op jullie.
De solidariteitsacties waren echt geweldig (wij wisten van 1 bepaalde actie zelfs helemaal niets, de anderen waren enorm hartverwarmend) dat maakte het nog leuker, echt tof. En natuurlijk de steun van jullie. Onze vrienden, collega's, Agnes Jongerius, SP, alle politici. Dat heeft ons heel erg goed gedaan en de kracht gegeven om door te gaan.

En zie hier het resultaat.
Ik wil namens alle actievoerders van het Heijderbos iedereen bedanken die ons de afgelopen 8 maanden hebben gesteund en meegedaan hebben aan de acties.
Het was echt geweldig wij zullen dit nooit vergeten.

"Samen hebben wij gewonnen!
Samen hebben wij gewonnen!
Samen hebben wij gewo-ho-nen
onze bond die maakt ons sterk- heel sterk!"

(op de toon van Solidarity-for-ever)

Met vriendelijke groet,

Sonja Kippes en Gerardina van Bree
Schoonmakers Heijderbos

27-08-2008: Actie en aandacht van de media werken!
25-08-2008: Ulenbelt steunt ‘poetsvrouwen’ Center Parcs
22-08-2008: SP ondersteunt actiedemonstratie schoonmakers Center Parcs