Roemer: “Regels gevaarlijke stoffen op internet”

24 oktober 2007

Roemer: “Regels gevaarlijke stoffen op internet”

Axie posterSP-Kamerlid Emile Roemer heeft er bij de minister op aangedrongen om nu eindelijk eens de regels voor het vervoer van gevaarlijke stoffen op internet te publiceren. Nu is voor veel mensen onduidelijk welke gevaarlijke stoffen er op de (spoor)wegen langs hun huis mogen rijden. De vele regels die er zijn, staan niet overzichtelijk op internet. Bovendien mist bij veel regels de Nederlandse vertaling.

Emile RoemerRoemer kwam er onlangs achter dat de regering al vier jaar geleden beloofd had om deze Nederlandse vertalingen van de regels op internet te zetten. Dit is tot nu toe niet gebeurd. Roemer: “Mensen hebben er recht op om te weten wat er langs hun huis vervoerd wordt. Deze regels moeten dan wel goed leesbaar en vindbaar zijn.”

Afgelopen woensdag heeft op initiatief van Roemer de Tweede Kamer besloten om bij verkeersminister Eurlings aan te dringen op het nakomen van zijn belofte.

Bericht maandag 8 oktober: SP Limburg: vervoer gevaarlijke stoffen door Limburg kan en moet veiliger

Bericht donderdag 20 september: SP Venlo start Axie Vrachtverbod voor Blerick

TEKEN HIER!