Hoofdstuk Experience Park gesloten!

18 april 2007

Hoofdstuk Experience Park gesloten!

EPLVanmiddag maakte de gemeente Venlo bekend dat ze af ziet van haar plan om een mega vrijetijds- en winkelcentrum te bouwen bij het Floriadeterrein of op het kazerneterrein. De SP is blij met dit wijze besluit van de gemeente, en feliciteert iedereen die zich tegen het plan heeft verzet. Actievoeren is nooit zinloos, dat blijkt nu maar weer eens.

De gemeente Venlo komt tot dit besluit na een aanvullend onderzoek waarin blijkt dat het Experience Park bij de Floriade niet kan rekenen op de onvoorwaardelijke steun van het College van B&W. Ook blijkt dat het Park geen enkele meerwaarde heeft, het voegt niets toe, het concurreert, en is slecht voor de ondernemers in de binnenstad van Venlo. Tot deze conclusie zijn de SP en het regionale platform Verontruste Ondernemers al enkele maanden geleden gekomen.

Vanmiddag heeft het Venlose college van B&W dan dus eindelijk een standpunt ingenomen, en besloten dat Venlo helemaal géén Experience Park krijgt: niet op het Floriadeterrein, maar ook niet op het terrein van de kazerne.
De SP is blij dat dit hoofdstuk is afgesloten, en de gemeente weer met beide benen op de grond staat.

ExperiencePark: "Gemeente Venlo gebruikt toch haar gezonde verstand"
Experiencepark: mogelijk of onmogelijk?
SP blij met verzet winkeliers tegen Experience Park op Floriadeterrein