Protestcartoon SP tegen plannen Klavertje 4

7 september 2009

Protestcartoon SP tegen plannen Klavertje 4

De SP heeft een kritisch filmpje laten maken over de ontwikkeling van Klavertje 4, een nieuw bedrijventerrein bij Venlo. In het filmpje is te zien hoe bestuurders worden verleid om in te stemmen met de plannen.

Klaver vier Deze animatie toont een blik achter de schermen van het Klavertje 4-project. Nu is dit gebied nog een groen cultuurlandschap met kleine boeren maar dat wordt straks een agrarisch industriegebied. Alles moet op de schop en tegen de vlakte.

dijkerheide Zo'n prachtig gebied dat nu beheert wordt door stichtingen en kleine boeren overlaten aan projectontwikkelaars die het landschap willen volproppen met kassen en gebouwen, lijkt de SP geen goed idee.

Volgens Thijs Coppus, fractievoorzitter voor de SP in Provinciale Staten, is bewust gekozen voor een “Kritisch en confronterend filmpje. Wij willen graag een scherp debat voeren over de plannen voor dit gebied en de industrialisering van de landbouw. Wij denken dit dit filmpje hier een bijdrage aan kan leveren.”

03-06-2009: SP voorstel natuurbeheer aangenomen
14-05-2009: Directeur Klavertje 4 krijgt 350 duizend euro loon