Directeur Klavertje 4 krijgt 350 duizend euro loon

14 mei 2009

Directeur Klavertje 4 krijgt 350 duizend euro loon

Pierre Sommer, de toekomstige directeur van het grootschalige landbouwontwikkelingsgebied Klavertje 4/Greenport Venlo krijgt 350.000 euro per jaar. Dat is het antwoord vandaag van gedeputeerde Driessen (CDA) op vragen van de SPD, SP en Partij voor de Dieren.

EurobiljettenDe provincie zegt zelf "geen problemen te hebben met deze beloning" en noemt het zelfs "een marktconform salaris". De SP Venlo weet niet wat de provincie verstaat onder marktconform maar duidelijk is dat de provincie een andere markt moet kennen dan de rest van Nederland aangezien een gemiddelde melkveehouder, tuinder of akkerbouwer moet rondkomen van een klein maandloon. Dat van Sommer is dus ruim 29.000 euro per maand oftewel 6730 euro per week!

Het is van de gekke dat Sommer een salaris van ruim twee keer dat van de minister-president krijgt, en dat voor een directeur van een stuk grond waarop nog niks staat en dat enkel bedoeld is voor rijke landbouwondernemers en projectontwikkelaars. Eind april werd duidelijk dat de provincie en de gemeenten in de regio Venlo dagelijks 2400 euro betalen aan het bureau dat Sommer heeft gedetacheerd.

uitzicht

Opnieuw een grote schande waaruit blijkt dat het graaien aan de top gewoon door gaat, en de provincie staat er bij en vindt het allemaal oke!?! Daar waar veel mensen worden bedreigd met ontslag en horen dat ze 'de broekriem moeten aantrekken' gaan de 'hoge heren' zich allerlei dure baantjes toestoppen. Let wel; van onze belastingcenten en topjobs bij projecten waar niemand om gevraagd heeft. De SP vindt dat het provinciebestuur deze bizarre kwestie moet verklaren en veranderen!

23-4-2009: Statenfracties willen opheldering over beloning directeur Klavertje 4