Kom naar het Festival voor Gelijkheid!

26 juli 2024

Kom naar het Festival voor Gelijkheid!

Foto: SP
Op 14 september, het weekend voor Prinsjesdag, laten we van ons horen op het Festival voor Gelijkheid. Met andere organisaties presenteren we onze alternatieven voor de bezuinigingspolitiek van het nieuwe kabinet. Natuurlijk is er ook muziek, zijn er goede gesprekken en is er veel gezelligheid. De toegang is gratis.

Nederland is een land waar we naar elkaar omkijken. Het nieuwe kabinet (PVV, NSC, VVD, BBB) probeert dat af te breken door keihard te bezuinigen op de zorg, het onderwijs en op sociale zekerheid. Zij kiezen voor meer ongelijkheid en verdeeldheid. Nederland heeft juist solidariteit nodig. Niet de mensen, maar onze rijkdom moet verdeeld worden.

SP-fractievoorzitter in de Tweede Kamer Jimmy Dijk: “Daarom organiseert de SP het 'Festival voor Gelijkheid'. Samen staan we sterk. Ik kijk er naar uit je te ontmoeten op het Festival voor Gelijkheid op 14 september!”

Als de 0,3% allerrijkste Nederlanders hun eerlijke deel (aan belastingen) gaan betalen, kunnen we voor iedereen het leven beter maken. Dan kunnen we investeren in onze zorg en ons onderwijs, voorkomen we de btw-verhoging op sport, cultuur en boeken, kunnen we zorgen voor meer betaalbare woningen en kunnen we kinderarmoede en ongelijkheid aanpakken.

Foto: SP

Samen staan we sterk. Daarom gaan we samen met andere organisaties onze alternatieven voor de bezuinigingspolitiek van de regering van PVV, VVD, BBB en NSC bekendmaken.

En natuurlijk is er op het Festival voor Gelijkheid muziek, zijn er goede gesprekken en is er vooral heel veel gezelligheid. En: de toegang is gratis!
Ben jij erbij? Claim hier je ticket.