Ledenberaad: deelname coalitie Provincie?

9 juni 2023

Ledenberaad: deelname coalitie Provincie?

Na weken onderhandelen is er een goede mogelijkheid dat de SP in Limburg gaat meeregeren. De partijen BBB, CDA, VVD, PvdA en SP zijn daarvoor al enige tijd met elkaar in gesprek. Het laatste woord hierover is aan de leden, daarom houden we op 14 juni een extra ledenvergadering

We willen je vragen om woensdag 14 juni alvast in je agenda te zetten. We organiseren een extra ledenvergadering, de agenda en bijbehorende informatie hiervoor sturen wij de leden vooraf toe (na aanmelding).

Vandaag werd duidelijk dat BBB, CDA, VVD, PvdA en SP samen een coalitie gaan vormen in het provinciebestuur. Onze Statenfractie (met onze Laila Kuiper uit Venlo-Zuid) schuift oud-fractievoorzitter Marc van Caldenberg naar voren om gedeputeerde te worden namens de SP. Kijk hier voor meer informatie daarover. Hier lees je het coalitieakkoord 'Elke Limburger telt'.

Foto: SP-Limburg
Als de SP gaat deelnemen aan de coalitie in Provinciale Staten, dan hebben onze leden daarover het laatste woord. Hiervoor houden we daarom op de 14e dat extra ledenberaad, zodat afgevaardigden op 17 juni, tijdens de regioconferentie, kunnen stemmen namens onze SP-afdeling.

In het kort:

• Datum: Woensdag 14 juni 2023
  • Tijd: Start om 19:30 uur
  • Waar: Van Cleefstraat 6 in Venlo (binnenstad)
  • Aanmelden: Via e-mail aan venlo@sp.nl

Ook willen we deze avond stilstaan bij enkele belangrijke zaken die deze maand in de Venlose gemeenteraad spelen, zoals het nieuwe armoedebeleid. Graag tot ziens.

Bekijk ook: