15 maart verkiezingen Provinciale Staten: De kandidaten uit Venlo

15 maart 2023

15 maart verkiezingen Provinciale Staten: De kandidaten uit Venlo

Foto: SP-Venlo

Op woensdag 15 maart 2023 vinden de verkiezingen plaats voor de leden van Provinciale Staten van Limburg. Op de verkiezingslijst van de SP staan drie kandidaten uit Venlo: Laila Kuiper (Venlo-Zuid), Alexander Vervoort (Belfeld) en Stefan Hügues (Blerick).

Met deze drie toppers is Venlo goed vertegenwoordigd op de kandidatenlijst van de SP. Laila Kuiper is de hoogst geplaatste op plek 3, vlak achter lijsttrekker Jorge Wolters Gregório (Roermond) en Cynthia Smeets (Heerlen/Maastricht, plek 2). Laila is gewichtsconsulente en doet veel vrijwilligerswerk, zo ook binnen de SP.

Op plaats 6 staat ons oud-raadslid en voormalig wethouder Alexander Vervoort. Op plek 25 prijkt Stefan Hügues, ook oud-raadslid. Beiden zijn nog volop actief binnen en buiten de SP en nu op 15 maart verkiesbaar voor het Limburgs Parlement.

Reportage op Omroep Venlo waarin o.a. Laila zich voorstelt en haar belangrijkste speerpunten verklapt.

Laila Kuiper: “Iedereen heeft recht op een woning in een veilige en groene buurt met voldoende voorzieningen. Ik ga aan de slag voor meer aan betaalbare woningen in Limburg.

Foto: SP-Venlo

De drie kandidaten roepen alle inwoners in de gemeente Venlo op om 15 maart op de SP te stemmen. Omdat het anders moet en omdat het anders kan.

Een stem op de SP kan het verschil maken. Die stem telt namelijk dubbel. Want je zorgt niet alleen dat de SP onze provincie Limburg socialer maakt, maar ook kunnen we in de Eerste Kamer de slechte plannen van dit kabinet Rutte/Kaag tegengehouden.

De Eerste Kamerleden worden namelijk straks door de nieuwe leden van Provinciale Staten gekozen. Een sterke SP in de provincies maakt daarmee ook een sterke SP in de Eerste Kamer.

En dat is hard nodig. Want terwijl grote bedrijven enorme winsten maken kunnen steeds meer mensen hun energierekening niet betalen. Door onze energie weer te nationaliseren en provincies zeggenschap te geven, kunnen we de gigawinsten inzetten om de energierekening te verlagen.

Ook kan een grote SP asociale plannen, zoals de nieuwe pensioenwet, in de Eerste Kamer tegenhouden. Deze wet (met steun van PvdA en GroenLinks) maakt onze pensioenen onzeker en er is niets geregeld voor mensen met een zwaar beroep om eerder te kunnen stoppen met werken.

De SP bestrijdt de tweedeling door het organiseren van de solidariteit. De economie moet ten dienste staan van mensen in plaats van andersom. Democratisering van de samenleving geeft ons zeggenschap over de toekomst.

Stem op 15 maart SP

Geef uw vertrouwen aan Laila Kuiper, Alexander Vervoort of Stefan Hügues