Ga gratis met de bus mee naar het Volksprotest in Amsterdam

15 januari 2023

Ga gratis met de bus mee naar het Volksprotest in Amsterdam

Foto: SP
Op zaterdag 11 februari is ons grote Volksprotest op het Beursplein in Amsterdam! We knokken al een tijd voor u en ons om de energierekening te verlagen. Energie is van ons allemaal en hoort niet op de aandelenmarkt om er winst mee te maken. Het moet en kán anders! Daarom komen we samen in actie en zeggen wij: verlaag de rekening en nationaliseer onze energie. Vanuit Venlo rijdt er een bus waarmee iedereen gratis mee kan naar de nationale protestactie.

MELD JE HIER AAN VOOR DE BUS

Steeds meer mensen kunnen hun energierekening niet betalen. Daarom organiseert de SP een Volksprotest. Terwijl mensen in de kou zitten, maken Essent, Eneco en Vattenfall samen een miljard euro winst per jaar. In plaats van dat dit geld wordt gebruikt om de rekeningrekening te verlagen, wordt dit verdeeld onder de aandeelhouders. Dit moet anders en dit kan anders!

Volkspetitie
Al meer dan 100.000 mensen zijn het met ons eens om onze energie te nationaliseren en tekenden de Volkspetitie, en de teller loopt nog steeds op. Heb jij al getekend? Doe dat hier.

Als we de politiek echt willen overtuigen moeten we dit samen doen. Nu is de tijd. Samen pakken we de zeggenschap over onze energie terug en verlagen we de rekening.

Foto: SP

Aanmelden

Ga daarom mee met de SP en meld je nu aan via deze site. Je ziet daar meteen een overzicht van de plaatsen waar een bus stopt om naar Amsterdam te gaan. Rond 09:30 uur wordt de bus ook in Blerick verwacht, bij het NS-station. Door op onze plaatsnaam te klikken kun je een mailtje sturen om je aan te melden.

Het Volksprotest zelf start zaterdag 11 februari om 13.00 uur op het Beursplein in Amsterdam. Na een podiumprogramma zal er een mars worden gelopen door het Amsterdamse centrum. Om 16.00 uur zal de bus terugrijden naar Venlo-Blerick.

Bekijk ook: