Campagne Kosten omlaag, inkomen omhoog

1 juli 2022

Campagne Kosten omlaag, inkomen omhoog

Foto: SP

Steeds meer mensen hebben moeite om de rekeningen te betalen. Terwijl de kosten stijgen, blijven onze lonen, uitkeringen en AOW al jaren achter. Boodschappen, de energierekening, tanken en de huur, het wordt allemaal duurder waardoor steeds meer mensen in de knel komen. Dit terwijl de economie groeit, grote bedrijven enorme winsten maken, het aantal miljonairs al jaren toeneemt en de superrijken alleen maar rijker worden. Dit zorgt voor een grotere ongelijkheid en steeds meer problemen voor mensen. Dit moet heel snel veranderen.
Daarom moet er nu een noodplan komen, de kosten moeten omlaag! En ook de grote vermogensongelijkheid moeten aangepakt worden.

De gehele zomer voert de SP campagne tegen de steeds verder stijgende kosten van boodschappen, brandstof en energie. We zien een groeiende groep mensen die de rekeningen niet meer kunnen betalen en in de problemen komen. Veel huurders kunnen de huur nauwelijks nog betalen en voor veel mensen is het eigen risico een boete op ziek zijn.

Met deze campagne eisen we dat grote bedrijven die torenhoge winsten maken en de superrijken meer belasting gaan betalen zodat we de prijzen kunnen verlagen.

Met een speciale campagnekrant en een heuse boodschappenlijst gaan we op diverse plekken de straat op en langs de deuren om steun te vragen voor onze eisen: Verlaag de kosten voor mensen en betaal dit door de torenhoge winsten van supermarkten, oliebedrijven en energiebedrijven zwaarder te belasten.

Samen gaan we het langste boodschappenlijstje ooit maken met boodschappen van mensen voor minister-president Mark Rutte. Want op zaterdag 17 september organiseert de SP het PrinsjesdagProtest in Den Haag, waar de boodschappenlijst wordt aangeboden.
Wil jij meedoen? Mail dan naar kostenomlaag@sp.nl en kijk op de campagnewebsite voor meer informatie.