Actie: De zorg heeft meer in z'n mars!

21 december 2021

Actie: De zorg heeft meer in z'n mars!

Foto: SP
Vandaag gingen we op bezoek bij de spoedeisende hulp van ziekenhuis VieCuri in Venlo. Niet voor hulp maar om de medewerkers te bedanken voor hun hulp en tomeloze inzet voor de zorg. Met een presentje waaronder een Mars staken we de harde werkers een hart onder de riem.

Tijdens de coronacrisis zijn het de zorgverleners die in de frontlinie staan maar echte waardering blijft uit. Er is de afgelopen jaren te veel bezuinigd op de zorg, de werkdruk en bureaucratie in de zorg zijn toegenomen. Onze zorg verdient meer dan alleen applaus.

Daarom togen we vanmiddag naar het ziekenhuis in Venlo om de mensen daar, zeker nu rond de feestdagen, als SP te belonen met een traktatie van onze kant.

Foto: SP-Venlo

Met de actie vandaag steunen we niet alleen de ziekenhuiszorg, maar vragen we ook aandacht voor de situatie van zorgverleners, die maar niet verbeterd wordt.

Het kabinet kan een eerlijke beloning voor zorgmedewerkers regelen. Maar ondanks acties, applaus en aangenomen moties door de Tweede Kamer, weigert het demissionaire kabinet (VVD, CDA, D66, CU) nog steeds om de zorgmedewerkers fatsoenlijk te belonen.

Foto: SP-Venlo

Met ons bezoek uiten we niet alleen onze respect en waardering, maar met het presentje dat we uitdeelden - waaronder een Mars - staken we de harde werkers een hart onder de riem. Want één ding is zeker; de schoonmakers, beveiligers, verplegers, artsen en al die anderen in de zorg hebben het zeker in hun mars!

Bekijk ook: