Naar een solidair 2021

1 januari 2021

Naar een solidair 2021

Laten we van 2021 samen een prachtig nieuw jaar maken. Een jaar waarin we weer vooruit kunnen kijken. Solidair blijven met elkaar. Gelukkig is 2020 voorbij, een jaar om van te leren maar ook om eindelijk achter ons te laten. Het was een heel bijzonder jaar dat gewoon goed begon maar ineens ongewoon, anders en verschrikkelijk werd.

Zo begint SP-wethouder Alexander Vervoort zijn Nieuwjaarswens. Hij kijkt terug op een bewogen jaar en staat daarbij ook stil bij de mensen die doorgingen waar anderen moesten stoppen of verplicht thuis moesten werken.

Alexander Vervoort: Het jaar 2020 was een vreemd jaar. Er is veel gebeurd, de wereld stond op z’n kop. Er leek geen eind te komen aan de ellende, lockdown, eenzaamheid. Allemaal ontstaan door een overgewaaid virus.

Maar 2020 is ten einde, dan toch. Wat het nieuwe jaar gaat brengen is ongewis maar met het vaccin lijken er betere tijden in aantocht.

Maar dat vaccin is geen oplossing voor de problemen die er al waren en door de crisis werden vergroot. Ongelijkheid, tweedeling, loonkloof, armoede enzovoorts. Solidariteit is wel dat antwoord.

Foto: SP
Er ontstonden hartverwarmende initiatieven. Mensen lieten zien solidair te zijn met elkaar. Die solidariteit is goud waard. Het laat zien wat de waarde is van onze samenleving. Het is de reden dat ik 2021 met vertrouwen tegemoet zie.

Via deze weg wil ik nogmaals iedereen bedanken voor zijn/haar inspanningen, flexibiliteit, inzet en samenwerking. Bij de SP-Venlo en Gemeente Venlo maar ook de hulpverlening, zorg, onderwijs en al die andere sectoren, branches en bedrijven.

Allen die er voor zorgden dat de (crisis)dienstverlening, soms aangepast, kon doorgaan.

Laten we ons door een virus niet uit het veld slaan. Ondanks dat velen de gevolgen van dit virus meemaakten, dierbaren ziek werden en zelfs verloren, ondanks dat velen het nu (nog) moeilijk hebben.

Foto: onbekend
Nu is het 2021, een nieuw jaar met nieuwe kansen, uitdagingen en hopelijk weer mooie dingen om naar uit te kijken.

Een jaar waarin we het virus de baas worden, maatregelen weer afgeschaald kunnen worden en we terug kunnen naar het 'oude normaal'. Die hoop en wens koester ik.

Namens de SP-Venlo, wens ik iedereen een gelukkig 2021 in goede gezondheid!

Maar bovenal wens ik u een jaar waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit vanzelfsprekend zijn.

Bekijk ook: