Verdriet, woede en zorgen na zoveelste incident Blerick

2 november 2017

Verdriet, woede en zorgen na zoveelste incident Blerick

Woensdag 1 november vond opnieuw een schietincident plaats in Blerick. De onrust in de wijk is overigens ook een punt van langere zorg. En dit stijgt boven politiek uit. Geen enkele partij wil dit soort dingen in de gemeente. Wel het signaal om nadrukkelijk door te pakken. Ook om mensen weer uitzicht te geven op een veilige en leefbare wijk. Er is veel werk aan de winkel wat dat betreft.

De SP Venlo, is net als veel bewoners van onze gemeente, geschokt door het recente wapengeweld in Blerick. Voor de zomervakantie is door alle partijen in de gemeenteraad gewezen op het belang van aandacht voor Blerick en met name de wijk Vasteavondkamp.

Dat juist in dit stadsdeel nu kort na elkaar vier ernstige incidenten met vuurwapens zijn geweest is een directe aanslag op het gevoel van veiligheid van de bewoners van Blerick.

Er ligt in deze een enorme opdracht voor de gemeente, burgemeester en wethouders, gemeenteraad en daarmee ook de SP, om het vertrouwen in de overheid terug te laten keren.

Foto: Koen Suyk / ANP

Bruut vuurwapengeweld op klaarlichte dag midden in een woonwijk is iets wat we niet kunnen accepteren. Samen met de andere partijen in Venlo zal de SP zich blijven inzetten voor de mensen in Blerick. Dat we door deze heftige voorvallen nog harder moeten werken is een gegeven.

Wel wil de SP haar respect en waardering geven aan de inzet van onder meer de politie. Het zal ook voor onze politiemensen een pittige taak zijn om de leefbaarheid en het gevoel van veiligheid in Blerick terug te laten komen. Maar dat we daarin uiteindelijk zullen slagen, daarvan is de SP overtuigd.

Mocht u behoefte hebben om met leden van de SP in Venlo in gesprek te gaan, dan zijn zowel gemeenteraadleden als bestuursleden daarvoor, zoals altijd, beschikbaar.

Namens deze,

Ton Heerschop, fractievoorzitter