Wandelaars verwachten het, SP deelt graag uit

19 maart 2016

Wandelaars verwachten het, SP deelt graag uit

Foto: SP-Venlo
Ook dit jaar deelden we uit bij het sfeerpunt van de wandeltocht waarbij we Venloop'ers trakteerden op een kopje soep, als steuntje voor de laatste kilometers. Het was zo druk dat onze SoePexpress het uitdelen haast niet aankon.

Tijdens de jaarlijkse wandeltocht Venloop Memory Walk, daar waar de routes van de 20 km, 30 km en 40 km bijeenkomen op de Markt in Velden, stond de SP-Venlo  - net als voorgaande jaren - met de befaamde en opvallende soepkar.

We deelden traditiegetrouw warme SoeP en/of een bekertje koud water uit aan wandelaars en publiek langs de kant. En ook dit jaar werd het weer een feestje.

Foto: SP-Venlo

Bovenstaande foto was in de ochtend, toen was het nog relatief rustig. Tegen het middaguur kwamen de meeste wandelaars voorbij. Voor ons SP'ers was het toen rennen, vliegen, springen; de dienbladen water en vooral soep waren niet aan te slepen.

Video: Wachtrij wandelaars voor onze Soepexpress!

Op een gegeven moment kregen we het haast niet meer bijgebeend, zo druk was het, dat er zelfs een wachtrij ontstond van wandelaars die graag onze soep wilden.

Op een dienblad zetten en uitdelen op straat werd onbegonnen werk, de verse bekertjes soep stonden nog niet op het blad of ze gingen al van hand tot hand.

Foto: SP-Venlo

Wandelaars kwamen zelf naar de soepkar en bedienden zichzelf. Bijzonder hoe dit is uitgegroeid tot een ‘evenement’ op zich.

Of zoals een van de vele wandelaars zei: “Fijn dat jullie er ook weer zijn, en ik van de soep mag genieten, ik heb er mijn pauzemoment speciaal op aangepast. Ik reken er elk jaar weer op dat jullie hier staan. Ga zo door SP!”

En zo hoorden we meer zulke enthousiaste reacties, dat doet ons ook goed, dat ook deze actie wordt gewaardeerd.

Foto: SP-Venlo

Erg leuk, ook het enthousiasme überhaupt, zelfs als men even moest wachten totdat er nieuwe soep was.

Want op een gegeven moment begaf een van de twee gaspitten het… Gelukkig mochten we bij een bewoner thuis twee keer een flinke ketel soep warm maken. Super bedankt, anders hadden we veel wandelaars teleur moeten stellen. Gelukkig kregen we louter leuke en dankbare reacties.

Foto: SP-Venlo

In totaal deelden we ongeveer 120 liter soep uit en daarnaast vele bekertjes water. Mensen vragen wel eens welke soep we eigenlijk uitdelen, nou dat is biologische/vegetarische tomatensoep (zie hier) naar recept van wijlen Johannes van Dam. De wandelaars smulden ervan, sommigen kwamen nog een bekertje halen, geen probleem hoor.

De wandelaars maken er hun feestje van, en hun plezier en dat van het publiek straalt op iedereen af. Venlo op z’n best.

Venloop en Venlopers, weer ontzettend bedankt voor deze toffe dag, het was top! Wij hebben genoten en jullie massaal (gelukkig) van onze SoeP. Graag tot volgend jaar.