Liever een lolly dan iets uit je duim zuigen

3 september 2012

Liever een lolly dan iets uit je duim zuigen

lollies-folderRoemer Meer dan 80 SP-afdelingen deden vanochtend op ruim 100 treinstations in het hele land mee aan een speciale actie tegen het gejok in de verkiezingscampagne. Ook op station Venlo werden vanaf 7.00 uur folders en lollies uitgedeeld. Want je kunt beter op een lollie zuigen dan uit je duim, een leus die menig treinreiziger deed glimlachen.

Sinds het losbarsten van de verkiezingsstrijd worden vele halve waarheden of zelfs openlijke leugens verteld om de SP zwart te maken. Als reactie daarop hebben veel SP-afdelingen door het hele land vanochtend treinreizigers verrast met een lollie. Zo ook in Venlo, waar binnen een uur 750 reizigers werden getrakteerd op een lollie.

De SP reageert met deze ludieke actie op de negatieve beeldvorming in de media. Gemeenteraadslid en kandidaat-Kamerlid Ton Heerschop: “Rijk en rechts Nederland Ton_Heerschop verkondigt veel onzin over ons. Dat is niet erg want dat bewijst dat we ertoe doen. Het is duidelijk dat rechts en de multinationals bang zijn dat wij de verkiezingen winnen. Dat laat zien dat we op de goede weg zijn en het betekent dat er op 12 september echt iets te kiezen valt: Gaan we door op het doodlopende pad van de liberalen of slaan we linksaf en komen we met de SP op een sociale manier uit de crisis?”

Op treinstation Venlo werd blij verrast gereageerd, de lollies zorgden voor een brede glimlach: “Komt goed met de SP” en “Roemer komt er aan als premier wel te verstaan”, werd ons toegeroepen.
Heerschop: “Onze boodschap aan de reizigers luidde: ‘Tijdens de debatten lolly_actie wordt er regelmatig door de politici ‘uit de duim gezogen’, wij doen daar niet aan mee. De SP zuigt liever op een lollie’. En nee, dat is geen zoethoudertje, eerder goed tegen al het politieke zuur van de afgelopen jaren.”

Vanochtend bleek dat veel jongeren nog geen stemkeuze hadden gemaakt. Onze standpunten over de studiefinanciering en het bestrijden van verspilling in het onderwijs brachten helderheid. “Nu hebben ze in ieder geval wat te kiezen”, aldus Ton Heerschop.

Het zijn vooral de grote banken en financiële instellingen die ons in de crisis hebben gebracht. Als de SP in de regering komt lollies wordt de financiële sector aan een leiband gelegd, wordt er een eind gemaakt aan de perverse bonuscultuur en aan het overboord kieperen van rechten van werknemers. Door flink in te zetten op investeringen herstellen we de economische groei. Heerschop: “Dat sommige partijen onze plannen een bedreigende gedachte vinden mag maar is geen reden om te liegen over onze betaalbare realistische oplossingen.”

Nog geen lid? Doe mee en steun de SP
10 vragen aan Emile Roemer
25-08-2012: Welke kant gaan we op?
22-07-2012: Doe mee met de SP-campagne!