Leden bespreken aankomende campagne

12 juli 2012

Leden bespreken aankomende campagne

10-07-2012 kerngroep campagneoverleg 1 De vakantie is voor de meesten al begonnen maar voor de SP is het juist nu tijd om aan te pakken. Vandaar dat de kern van de SP in Venlo op dinsdagavond 10 juli in Zaal de Wilderbeek bijeen kwam om de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen op 12 september door te spreken. De aanwezigen kregen een sterke presentatie te zien over campagnevoeren en de manier waarop we zo veel mogelijk mensen kunnen bereiken.

Natuurlijk was er discussie over hoe we op de unieke speelse SP-wijze onze verkiezingsboodschap van “Nieuw Vertrouwen” voor het voetlicht gaan brengen. Hoe openen we de campagne, welke dingen gaan we zeker doen, welke werken gewoon minder goed en wat gaan we uitproberen?
Vanuit het bestuur brachten bestuursleden Guus Janssen en Peter Nelissen 10-07-2012 kerngroep campagneoverleg 2 de informatie vanuit de landelijke partij in. Zij hadden juist een bijeenkomst achter de rug met landelijk campagneleider Tiny Kox. Wat betreft campagnemateriaal wisten ze te melden dat we een prachtig voordeel hebben doordat we in de zomer campagne moeten voeren. Immers, in plaats van de winterse SP jassen, sjaals en mutsen, hebben we nu te maken met SP badslippers, poloshirts en strandballen. Leuker kunnen we het niet maken.

Een zomerse campagne vraagt ook om een zomerse aftrap. De aftrap van de landelijke SP-campagne is op 19 augustus in het Openluchtmuseum in Arnhem. Besloten is om de campagne in Venlo op een nieuwe unieke wijze af te trappen - letterlijk - op 11 augustus. Daarover op een later moment meer informatie.
Voor beide gelegenheden zijn natuurlijk alle leden in Venlo welkom. Wat betreft de landelijke aftrap zijn kaarten te bestellen via de ledenwebsite (SPnet).

De leden spraken ook over het doel van de campagne. Natuurlijk is die in de eerste plaats om onze Kamerfractie zoveel mogelijk invloed te geven. Bij voorkeur als leider van het kabinet Roemer 1 en anders als regeringspartij om in Nederland een nieuwe koers in te slaan; niet liberaal maar sociaal.
Voor de SP-leden in Venlo is het helder dat meedoen in een kabinet niet tegen elke prijs moet gebeuren. 10-07-2012 kerngroep campagneoverleg 1 Alleen als we ook echt invloed hebben op het beleid en de koers van ons land is regeringsdeelname zinvol. Alleen leveren van ministers en staatssecretarissen die het beleid van een ander moeten verdedigen schiet volgens de leden van de afdeling Venlo het doel voorbij.

Het worden unieke verkiezingen, dat is duidelijk. De SP staat er goed voor, de discussie gaat niet alleen over Europa, afkomst of migratie maar is een ideologische strijd. Een klassieke strijd tussen sociaal links of neoliberaal afbraakrechts.
De campagne wordt een strijd tussen SP en VVD oftewel wordt Nederland het land van Roemer of nog langer in de klauwen van Rutte? Wat de SP-leden in Venlo betreft gaan we voor een sociale uitweg uit de crisis, in het Nederland van Roemer, waarbij we de puinhopen, onzekerheid en verdeeldheid die Rutte bracht, eindelijk kunnen opruimen. Wij zijn er klaar voor, doet u met ons mee?

Lees ook: