Leden bespreken toekomst van de SP

2 april 2012

Leden bespreken toekomst van de SP

29-03-2012 ALV Tiny Kox 1 Donderdag 29 maart hield de SP-Venlo een leden-vergadering waarbij enkele belangrijke keuzes gemaakt werden zoals over de lokale koers, een nieuw bestuur en de voorbereiding op het partijcongres later dit jaar. Daarnaast werd de Zilveren Tomaat uitgereikt. Senator Tiny Kox kwam speciaal naar Venlo en discussieerde over de toekomst van de SP, ook die van de SP-afdeling in Venlo.

De SP staat hoog in de diverse peilingen. In sommige peilingen is ze zelfs virtueel de grootste partij van Nederland. Het zijn maar dagkoersen maar het geeft wel aan dat kiezers het huidige afbraakbeleid zat zijn en vertrouwen hebben in de SP, haar ideeën en haar voorman Emile Roemer.
Als de peilingen resulteren in een stevige verkiezingswinst dan neemt de SP haar verantwoordelijkheid om te regeren. Ook in Venlo, waar in 2014 gemeenteraadsverkiezingen plaatsvinden, wil de SP zitting nemen in een daadkrachtig bestuur. Ideeën en alternatieven zijn er genoeg, nu nog collegedeelname.
29-03-2012 ALV Tiny Kox 2
Tiny Kox ging met leden en sympathisanten in discussie of de SP in Venlo daar klaar voor is en wat er voor nodig is. De uitkomst is dat de partij goed op koers ligt maar van achterover leunen is nooit sprake want het kan altijd beter en actiever. De lat ligt hoog en daar is niks mis mee.

Ook werd er een nieuw afdelingsbestuur gekozen. Versterking, vernieuwing, een frisse blik van mensen die willen meedenken en meewerken heeft altijd een meerwaarde. Henk Zegers en Els Raeijmaeckers hadden hun termijn er op zitten en traden af maar niet voordat ze met een bos bloemen werden bedankt voor hun werk. De huidige voorzitter Stefan Hugues maakte plaats voor vernieuwing aan de top.
Kijk hier wie de nieuw gekozen bestuursleden zijn en hun functie.

Tiny Kox zette Guus Janssen namens de Venlose afdeling stevig in het zonnetje en spelde hem de Zilveren Tomaat op als erkenningsteken en waardering voor zijn bijzondere inzet voor de SP-afdeling.
29-03-2012 Zilveren Tomaat 2
Guus Janssen heeft zich in Venlo sterk heeft gemaakt voor de SP en al veel voor de partij betekend. Sinds 1972 leidde Guus menig succesvolle actie en was hij 20 jaar afdelingsvoorzitter. Sinds enkele jaren maakt hij opnieuw deel uit van het bestuur en zorgt dat de campagnes gesmeerd verlopen.
Meer over de uitreiking en Guus’ verdiensten leest u in dit nieuwsbericht.

Deze ledenvergadering werden ook de conceptcongresstukken en kandidaten voor het landelijk partijbestuur besproken. Tiny Kox gaf daarbij een inleiding. Het partijcongres vindt plaats op 2 juni in Breda. Vooraf worden de stukken nog eens besproken in het regiocongres (dat op 15 april in Roermond gehouden wordt), de afgevaardigden voor dit regiocongres zijn ook gekozen.

29-03-2012 ALV Tiny Kox 1

We kijken terug op een geslaagde ledenbijeenkomst met goede en soms stevige discussies. Voor het eerst werd de Zilveren Tomaat uitgereikt, terecht ging die naar Guus Janssen voor zijn jarenlange inzet. Een nieuw en fris afdelingsbestuur is aangetreden, en de congresstukken werden besproken en afgevaardigden voor regioconferentie en partijcongres gekozen.
Het nieuwe bestuur kan tevreden terug kijken op deze avond en vol vertrouwen en goede moed aan de slag.

Vindt u ons goed bezig? Maak de SP groot en steun ons
Vragen, opmerkingen, ideeën? Neem contact op met de SP in Venlo
02-04-2012: Zilveren Tomaat voor Guus Janssen
15-03-2012: Tiny Kox bespreekt de toekomst van de SP