Tiny Kox bespreekt de toekomst van de SP

15 maart 2012

Tiny Kox bespreekt de toekomst van de SP

Tiny Kox Donderdag 29 maart organiseert de SP-Venlo een ledenvergadering waarbij enkele belangrijke keuzes gemaakt moeten worden zoals de keuze voor de lokale koers, een nieuw bestuur en de voorbereiding op het partijcongres later dit jaar. Gastspreker is senator Tiny Kox die speciaal naar Venlo komt en de discussie zal aanwakkeren over de toekomst van de SP, ook die van de SP-afdeling in Venlo.

De SP staat hoog in de diverse peilingen. In sommige peilingen is ze zelfs virtueel de grootste partij van Nederland. Het zijn maar dagkoersen maar het geeft wel aan dat kiezers het huidige afbraakbeleid zat zijn en vertrouwen hebben in de SP, haar ideeën en haar voorman Emile Roemer.
Als de peilingen resulteren in een stevige verkiezingswinst dan neemt de SP haar verantwoordelijkheid om te regeren. Ook in Venlo, waar in 2014 gemeenteraadsverkiezingen plaatsvinden, wil de SP zitting nemen in een daadkrachtig bestuur. Ideeën en alternatieven zijn er genoeg, nu nog collegedeelname. Tiny_Kox De vraag is dan terecht of de SP in Venlo daar klaar voor is en wat er voor nodig is. Tiny Kox daagt de leden en sympathisanten uit om hierover met hem in discussie te gaan.
Uiteraard is er ook ruimte om andere vragen en de (politieke) actualiteit te bespreken.

Daarnaast wordt er een nieuw afdelingsbestuur gekozen. kiezen Leden kunnen zich hiervoor tot 23 maart kandideren. Versterking, vernieuwing, een frisse blik van mensen die willen meedenken en meewerken in het afdelingsbestuur en/of de raadsfractie heeft altijd een meerwaarde.
Tevens zal Tiny Kox namens de Venlose afdeling een lid stevig in het zonnetje zetten die zich in Venlo sterk heeft gemaakt voor de SP en al veel voor de partij heeft betekend. Wie dat is blijft een verrassing tot de feestelijke bekendmaking op de ledenavond op 29 maart.

Ook worden de conceptcongresstukken en kandidaten voor het landelijk partijbestuur (voor partijcongres op 2 juni in Breda) besproken, en de afgevaardigden voor het regiocongres (15 april in Roermond) gekozen. Ook hiervoor kan ieder lid zich opgeven.

Het voor de SP-Venlo belangrijke ledenoverleg vindt plaats op donderdag 29 maart 2012, van 19.30 - 22.00 uur in de grote zaal van Huize De Maagdenberg (Maagdenbergplein 11 Venlo). De zaal is vrij toegankelijk, toegang is gratis net als de eerste consumptie. Sympathisanten die de SP een warm hart toe dragen, nog geen lid zijn maar wel meer willen weten over de SP, zijn ook van harte welkom.

Tiny Kox (Tilburg 1953) is sinds 2003 fractievoorzitter van de SP in de Eerste Kamer. Daarvoor was hij algemeen secretaris van de SP, de partij die hij in 1972 mee oprichtte. Sinds 2003 is hij lid van de parlementaire assemblee van de Raad van Europa in Straatsburg, vanaf januari 2011 namens Nederland ondervoorzitter. Onlangs leidde hij namens deze assemblee de waarnemingsmissie bij de parlement- en presidentsverkiezingen in Rusland.

Vindt u ons goed bezig? Maak de SP groot en steun ons
Vragen, opmerkingen, ideeën? Neem contact op met de SP in Venlo
14-01-2012: Ledenvergadering: Ook in 2012 werk aan de winkel voor afdeling en fractie