Bekijk hier in 10 seconden onze promo:

28 februari 2011

Bekijk hier in 10 seconden onze promo:

In tien luttele seconden weten waar de SP voor staat en wat er aanstaande woensdag 2 maart op het spel staat? In bovenstaand promotiefilmpje komt het kort en krachtig aan bod. Deze film draait tevens mee in de reclameblokken op Omroep Venlo.

5 redenen om op de SP te stemmen:

1. De bezem door het provinciehuis!
    Het moet afgelopen zijn met de machtspolitiek van het CDA en alle prestigeprojecten. Na tientallen jaren CDA, aangevuld met PvdA en/of VVD, is het tijd voor nieuwe ideeën en een nieuw Limburg. De bezem moet door het provinciehuis. De SP is er klaar voor!
    2. Beter openbaar vervoer
    De bussen en treinen in Limburg moeten voor iedereen toegankelijk zijn. 65-plussers en MBO'ers onder de 18 moeten gratis kunnen reizen. De prijs van een dagkaart voor het Limburgs openbaar vervoer wordt maximaal 2 euro.
    3. Geen megastallen in Limburg
    In tegenstelling tot andere provincies vinden CDA, PvdA en VVD het prima dat er in Limburg stallen voor duizenden tot tienduizenden dieren worden gebouwd. De SP is hier fel tegenstander van, omdat hierdoor het Limburgse platteland wordt volgebouwd, kleine boerenbedrijven in de knel komen, dierziekten vrij spel kunnen krijgen en de lucht ongezonder wordt.
    4. Een Limburgs energiebedrijf
    Het is belangrijker dan ooit om als provincie invloed te hebben op de manier waarop energie wordt geproduceerd. Veel meer dan nu moet gebruik worden gemaakt van duurzame energie. Daarom wil de SP dat de provincie weer een eigen duurzaam energiebedrijf opricht.
    5. Voor iedereen een betaalbare woning
    Door de bevolkingsafname worden er in gemeenten goede en betaalbare woningen afgebroken. Hierdoor wordt het voor steeds meer mensen moeilijker om een betaalbaar huis te vinden en vertrekken jongeren uit onze provincie. Goede woningen worden niet gesloopt, maar opgeknapt.

Raadslid voor de SP in Venlo en kandidaat-Statenlid (lijst 2, nummer 8) Ton Heerschop: Ton Heerschop "Een grote SP zorgt dat men niet meer om ons heen kan. Een grote SP zorgt dat de PvdA links blijft en houdt VVD en PVV uit het provinciebestuur. Met uw stem op 2 maart kan u het kabinet hard op de vingers tikken, en misschien ook nog eens naar huis sturen. Het is tijd voor een frisse wind, voor een nieuw begin, voor Nieuwe Kracht. Het is tijd voor power, pit en passie van de SP!"

'Nieuwe Kracht': Bekijk hier ons verkiezingsprogramma en hier onze kandidatenlijst. Lees hier onze speciale verkiezingskrant.

Beluister hier ook onze zeven korte radiospotjes.

28-02-2011: Interview Coppus: ‘Het is tijd voor peper!’
16-02-2011: Wetenschappelijk bureau SP presenteert: 'De gebroken beloften van Geert Wilders'
20-01-2011: Tijd voor een frisse lucht coalitie
06-11-2010: Twee SP'ers uit Venlo op kandidatenlijst Provinciale Statenverkiezingen