Maak een vuist, armoede werkt niet!

17 november 2010

Maak een vuist, armoede werkt niet!

armoedewerktniet Het kabinet wil mensen met een arbeidsbeperking inkomen laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening dreigen te worden geschrapt. Daarom roepen GroenLinks, PvdA en SP in Venlo de WAA-werknemers op om samen een vuist te maken tegen deze forse en onnodige bezuiniging.

De plannen van het nieuwe kabinet Rutte (VVD-CDA-PVV) in Den Haag, om mensen met een arbeidsbeperking (Wajong, WSW, WWB-uitkering) inkomen te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen, moeten direct van tafel. Anders zullen tienduizenden mensen met een arbeidsbeperking achter de ‘geraniums’ en in de armoede belanden.

17-11-2010 WAA flyeractie Als initiatiefnemer van deze actie stonden vandaag enkele SP'ers in de koude vroege ochtend bij de WAA in Blerick informatieflyers uit te delen aan de werknemers om hen te informeren over de kabinetsplannen, en om hen op te roepen naar de protestmanifestatie te komen op 27 november.

Laat mensen met een arbeidsbeperking niet de rekening van de crisis betalen! Problemen die VVD en CDA zelf hebben gemaakt moeten ze ook maar zelf oplossen, en niet door te bezuinigen op banen en werk over de rug van mensen in de sociale werkvoorziening.

armoedewerktniet

Wat we willen:
De SP wil juist goede opleidingen, goede begeleiding, echte banen en een fatsoenlijk inkomen voor mensen met een arbeidsbeperking. Dat wordt door het nieuwe kabinet te grabbel gegooid. Korten op het inkomen en schrappen van banen in de sociale werkvoorziening zal hen veroordelen tot een leven in armoede. Dat willen we niet!

Onze eisen:
• geen banen schrappen maar banen scheppen
• geen ontslagen bij de sociale werkvoorziening
• geen verlaging van uitkeringen
• niet verdienen onder het minimumloon
• goede opleidingen, goede begeleiding

Laat de sociale werkvoorziening niet wegbezuinigen, maak een vuist en protesteer mee! cartoon
Kom naar de manifestatie om samen een vuist te maken tegen de forse bezuiniging op mensen met een arbeidsbeperking! De plannen van het Kabinet Rutte om mensen met een arbeidsbeperking (Wajong, WSW, WWB uitkering) inkomen te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen moeten van tafel. Protesteer mee!

Wat: Protesteren tegen de forse bezuinigingen op mensen met een arbeidsbeperking.
Wanneer: Zaterdag 27 november van 11.00-14.00 uur.
Waar: Brabanthallen in Den Bosch.
Wie: Emile Roemer (fractieleider SP), Job Cohen (fractieleider PvdA), swingband Spic 'n Span, Bl3nder (met Def P. van Osdorp Posse), Harry Slinger (van Drukwerk).
Verder: Muziek, gezelligheid, kraampjes en activiteiten voor kinderen.
Vervoer: De SP regelt bij voldoende aanmeldingen het busvervoer naar de manifestatie. Als u met de bus mee wilt, neem dan snel contact op via 06-10154024 of venlo@sp.nl of vul dan het opgaveformulier in.

Voor SP-leden is de busreis gratis, niet-leden betalen een kleine bedrage van 5 euro per persoon (betalen kan contant in de bus).
Geef je alsjeblieft vóór 24 november bij ons op als u met de bus mee wil, dan kunnen we dat regelen.

» Ja, ik geef me op voor de bus naar de manifestatie

Werkt u in de sociale werkvoorziening? Kom op voor uzelf!
Om de plannen van dit kabinet te voorkomen moeten we ons verzetten. Teken daarom de petitie. Wat ook kan is uw verhaal vertellen. Ga naar het meldpunt en vertel dit kabinet wat ze allemaal kapot maken als deze plannen doorgaan of waar u tegenaan loopt bij het vinden van werk.

Bekijk de actiewebsite 'Armoede werkt niet!'
12-10-2010: Onderzoek SP: sociale werkvoorziening steeds slechter, 'Een parel zonder Glans'
03-06-2010: Werkbezoek WAA: Deze mensen verdienen respect en waardering
13-11-2008: SP op bezoek bij de WAA in Blerick