Samen sterk voor het publieke werk

15 september 2010

Samen sterk voor het publieke werk

30-01-2009bezoekVastenavondkamp11 De Abvakabo gaat op 29 september actie voeren tegen de bezuinigingen in de publieke sector en de zorg- en welzijnssector. Want wat hangt de werkers boven het hoofd? Minder werk, lagere uitkeringen, een kortere WW-uitkering, een daling van de koopkracht, duurdere zorg, meer marktwerking en bezuinigingen op het welzijnswerk. Dit vraagt om een (re)actie!

Dat er stevig bezuinigd gaat worden staat vast maar waarop en hoeveel is nog onduidelijk. Voor Abvakabo FNV staat één ding vast: de publieke sector moet niet opnieuw de grootste klappen opvangen. Daarom start de vakbond de campagne ‘Samen sterk voor het publieke werk’ en voert ze daarvoor actie op woensdag 29 september. De SP onderschrijft de actie en sluit zich hier graag bij aan.

"Want miljarden bezuinigen in het publieke werk, daarmee zet je de kwaliteit en de toekomst van die sectoren op het spel. Personeel uitzetten heeft geen zin, als de taken vervolgens op de al enorme stapel werk van een ander terechtkomen. Weer met de botte kaasschaaf werken, is geen oplossing. In de plannen moeten ook de lage en middeninkomens het weer ontgelden: uitkeringen dalen, de duur van de werkloosheidsuitkering wordt beperkt, zorgtoeslag en re-integratiebudgetten gekort. Loopt het even niet zoals je zou willen, dan ontvang je over een jaar 565 euro per maand.", aldus de Abvakabo.

19-4-2010SP-actiestadswinkel4 Met het sluiten van de gemeentelijke steunpunten is ook in Venlo de afbraak van de publieke zaak zichtbaar. Reden voor de SP om op 19 april jl. deze stadswinkel met afzetlint en pamfletten te verzegelen.

Met opnieuw snijden in de publieke sector dreigt de Nederlandse bevolking opgezadeld te worden met viezere straten, langere wachttijden voor een paspoort, lekkende dijken, wachtlijsten in de jeugdzorg, minder handen aan het bed, grotere klassen en minder ondersteunend personeel.
Kom ook naar deze bijeenkomst om ons met de vakbonden te verzetten tegen de verdere afbraak van de publieke sector door het demissionaire kabinet.

stopuitverkoopthuiszorg Manifestatie 'stop de uitverkoop van de thuiszorg' in 2007 in Den Haag

De actie wordt gehouden op het Plein voor de Tweede Kamer in Den Haag en begint om 13.00 uur. Laat je stem horen! Abva-Kabo: "Met z’n allen willen we de politiek wijzen op haar verantwoordelijkheid en demonstreren voor een eerlijke verdeling van de lasten. Maak je sterk voor het publieke werk!"