SP opnieuw vertegenwoordigd in gemeenteraad

19 november 2009

SP opnieuw vertegenwoordigd in gemeenteraad

SP De Frisse wind! Voor het eerst sinds elf jaar deed de SP in Venlo weer mee aan de gemeenteraadsverkiezingen. Met veel energie en inzet hebben talloze SP’ers zich de afgelopen weken keihard ingezet voor een goed resultaat. De SP komt met 2 raadszetels in de Venlose raad, behaalde de op een na grootste winst en wordt daarmee de vijfde partij van de stad (van de veertien deelnemende partijen).

Alexander Vervoort SP-lijsttrekker Alexander Vervoort: “We feliciteren de VVD als de grote winnaar van deze verkiezingen. Ook felicitaties aan de andere winnaars CDA en D'66. Zonder twijfel zal er nu een centrum-rechts beleid in Venlo komen. Reden genoeg voor de SP fractie en afdeling om er vanaf het begin keihard aan te werken om het menselijke en sociale gezicht van de gemeente te bewaken.” Met deze uitslag zal de SP zeer waarschijnlijk in de oppositie komen, die rol zullen we dan ook zeer serieus nemen en keihard invullen.

Vervoort: “Dit succes is te danken aan onze leden en vrijwilligers die de afgelopen weken hard hebben gewerkt om de campagne te laten slagen. Hen wil ik als eerste bedanken voor hun tomeloze inzet. Daarnaast bedankt de SP haar kiezers voor het in ons gestelde vertrouwen.”

De uitslag legt een goede basis om nu ook in de gemeenteraad het SP-geluid te laten horen.
“Dit resultaat is fantastisch, loon naar werken en laat zien dat mensen behoefte hebben aan ons geluid, aan de frisse wind van de SP. Met de SP in de gemeenteraad van Venlo is het nu harder dan ooit nodig dat solidariteit en de menselijke maat op de politieke agenda worden gezet.”, aldus Vervoort.

De afgelopen zes jaren hebben we aangetoond dat men niet in de gemeenteraad hoeft te zitten om zaken voor de mensen voor elkaar te krijgen. De raad zien we als een middel, niet als doel. Nu de SP toetreedt tot de raad gaan we ook daar het verschil maken en laten zien dat een beter en menselijker Venlo mogelijk is.

18-11-2009: Mooie winst voor de SP maar we zijn er nog lang niet
14-11-2009: SP Venlo durft: “Wij zijn er klaar voor!”