SP eist opheldering over financiële steun aan VVV

3 mei 2009

SP eist opheldering over financiële steun aan VVV

vvv-logo De SP in Provinciale Staten wil opheldering over toezeggingen van gedeputeerde Driessen over financiële steun aan VVV voor de bouw van een nieuw stadion. De SP wil weten welke toezeggingen de gedeputeerde heeft gedaan, of de gemeente Venlo is betrokken en op welke manier de gedeputeerde zijn toezeggingen vind passen in het standpunt van Provinciale Staten dat fusieclub Sporting Limburg geen financiële steun van de provincie moet krijgen.

Thijs Coppus “Wij krijgen de indruk dat gedeputeerde Driessen op eigen houtje heeft gehandeld en op deze manier de Floriade een steuntje in de rug wilde geven. Wij willen daarom weten of de heer Driessen de gemeente Venlo heeft betrokken bij de gesprekken en of de gedeputeerde namens het college van Gedeputeerde Staten handelde.” Aldus Statenlid Thijs Coppus.

De SP vindt dat de provincie geen rol heeft in het financieren van topsport, daarnaast vindt de partij dat de nieuwbouw van het VVV-stadion en de problemen van de Floriade los van elkaar staan. Coppus: “Na het Sporting Limburg debacle hadden we verwacht dat leden van Gedeputeerde Staten er niet meer op eigen houtje er op uit zouden trekken om grote financiële toezeggingen te doen. Het lijkt er sterk op dat de heer Driessen dit wel heeft gedaan. Voor de SP is dit onacceptabel. Wij eisen daarom opheldering van Gedeputeerde Staten.”

3-5-2009: website L1: "SP: Opheldering over financiering VVV-Venlo" (beluister daar ook het radio-interview met Thijs Coppus)
30-4-2009: website Dagblad de Limburger: "VVV wijst miljoenen voor nieuw stadion af"
24-4-2009: SP feliciteert VVV met de titel
28-8-2008: Nieuw stadion zonder visie...