We moeten blij zijn van de gemeente

8 april 2009

We moeten blij zijn van de gemeente

Je zou bijna denken dat de wereld er echt veel beter uitziet als de zon gaat schijnen. De gemeente Venlo heeft in ieder geval goede zin en heeft ook geen enkele behoefte die te laten bederven door al dat gezeur en gezever van mensen die er geen verstand van hebben of er niet toe doen. Nee, van de gemeente moet iedereen maar blij zijn, ook al ligt de weg open.

Column door een anoniem SP-lid (naam bekend bij de redactie)

Was er afgelopen zondag een feestje om te vieren dat de binnenstad aan de westzijde is opgebroken, nu komen de positivo's vanuit het gemeentehuis met het bericht dat we gewoon een positief gevoel moeten hebben over de werkzaamheden in het centrum van de stad. Dat het verkeer inmiddels volledig vastloopt iedere dag en je nauwelijks meer wijs kan worden uit de omleidingsborden, is natuurlijk niets vergeleken bij de enorme prachtige voorzieningen die we er straks voor gaan terugkrijgen...

Sorry meneer Terpstra van 'Venlo Partners', hier is de SP met een volle zak tomaten (net iets over de datum) en een chagrijnige bui. Want wij houden er niet van als de bevolking en dus ook wij voor het lapje worden gehouden. De binnenstad is al jaren een bouwput en daarmee een enorme puinhoop en daar balen ook wij van! Het klinkt een beetje als “laten we trots zijn op Venlo”. Maar wij zijn alleen trots op zaken die wij zelf presteren en waar we ook zelf achter staan mijnheer Terpstra! Wij lopen nu eenmaal niet als een schaap achter vlaggen en vaandels aan en dus ook niet achter uw onjuiste verhaal.

Het is een beetje een wanhoopsoffensief van de gemeente en we begrijpen het ook nog wel. Want als je binnenstad een puinhoop is, je aan de vooravond staat van het annexeren van je noordelijke buurgemeente en je ook nog eens de Floriade moet realiseren, dan heb je het druk. En met die drukte over geld, regels, toezeggingen en weten we al wat niet meer heb je geen zin in een chagrijnige bevolking. Dus feestje hier, beetje opleuken daar en de domme burgerij is weer tevreden. Nou niet dus! Meer geld voor de WMO, meer voorzieningen in de buurten, meer solidariteit en ook meer toezicht op straat; daar zou de gemeente zich voor moeten inzetten.

Gelukkig maken andere berichten ons als SP wel weer gelukkig.
Hoewel de gezondheidszorg de laatste jaren bezuiniging op bezuiniging moest accepteren wist het ziekenhuis Venlo te melden dat zij ten behoeve van het middelbaar onderwijs 22 stageplaatsen gaat creëren op haar afdeling neurologie. De daar aanwezige verpleegkundigen zullen gaan optreden als coach. Kijk, dat zijn zaken om blij van te worden, twee partijen die gewoon zorgen voor meer handen aan het bed in de toekomst!

8-4-2009: website Omroep Venlo: "Venlo wil positief gevoel bij werkzaamheden"