Chantage en arrogantie van Ziggo

25 maart 2009

Chantage en arrogantie van Ziggo

Met verbazing en woede lees ik dat Ziggo op 21 april enkele Duitse zenders gaat schrappen. Ziggo pleegt eigenlijk chantage door haar analoge tv-abonnees te dwingen op wel heel korte termijn over te stappen op digitale televisie. Zo niet, dan krijgt men ‘gewoon’ minder zenders. Het lijkt wel slikken of stikken!

Nu heeft Ziggo (en haar voorgangers onders diverse namen) in het verleden regelmatig populaire zenders van de ontvangstlijst gehaald en later na hevig protest van de abonnees soms teruggezet. Innovatie en vooruitgang, prima, maar begrijpt Ziggo dat ze met deze actie velen tegen zich in het harnas jaagt? Zeker wanneer Ziggo meteen zegt dat een klacht indienen zinloos is.

Veel ouderen en mensen met een minimum inkomen hebben geen verstand en/of geen geld voor de aanschaf van digitale tv. Ikzelf heb totaal geen behoefte aan het nieuwe pakket en ben ruim tevreden met het huidige, ook al dure analoge pakket.
Ik ga eens op zoek naar concurrentie. Dat wil men toch in deze verziekte vrije markteconomie?

Alexander Vervoort, voorzitter SP Venlo

Deze ingezonden brief werd (ingekort) gepubliceerd in het Dagblad de Limburger op 25-03-2009 als reactie op het nieuws dat Ziggo analoge zenders schrapt uit het basispakket. Een vervolg op een eerder bericht van afgelopen december waarover destijds van Vervoort een bijna identieke ingezonden brief werd geplaatst.

24-3-2009: Dagblad de Limburger: "Ziggo schrapt Duitstalige zenders uit analoge basispakket"
22-12-2008: Ziggo schrapt zenders: "Chantage!"
22-12-2008: Dagblad de Limburger: "Ziggo schrapt acht analoge zenders"