Smakelijke verrassing voor de ouderenzorg

15 november 2023

Smakelijke verrassing voor de ouderenzorg

Foto: SP-Venlo
Ondanks verkiezingen volgende week wordt er in de campagnes nauwelijks over de zorg gesproken. Terwijl de zorg piept en kraakt. Mede daarom gingen we vandaag op bezoek bij enkele zorginstellingen. Met lekkers voor bij de koffie stak de SP de zorg een hart onder de riem. En dat werd erg gewaardeerd!

Vanmiddag bezochten we onder meer de zorginstellingen voor hulpbehoevende ouderen Maria Auxiliatrix in Venlo-Oost, Sinselhof in Venlo-Zuid en Nieuwe Munt in Tegelen.
Bij Maria Auxiliatrix werden we tevens rondgeleid op meerdere gesloten afdelingen, waar we fijne gesprekken hadden met zorgverleners.

Foto: SP-Venlo

Overal werden we hartelijk ontvangen en werd onze verrassing in dank aangenomen. Met hart voor de zorg laten we medewerkers en bewoners genieten van de smakelijke traktatie, met een boodschap.

Foto: SP-Venlo

En die traktatie is meer dan verdiend. Want terwijl zorgverleners zich de voeten uit de sloffen lopen, maken vooral ouderen zich zorgen of ze de zorg krijgen en behouden die ze nodig hebben.

Verzekeraars en zorgbedrijven kijken enkel naar de betaalbaarheid van die zorg, hoe ze de kosten zo laag mogelijk houden én hoe ze winst kunnen maken.

En de politiek? De meeste partijen vinden de zorg een lastig thema en spreken er daarom liever niet over. Bij onzekerheid en onduidelijkheid is geen enkele zorgverlener en zorgvrager gebaat.

Foto: SP-Venlo

Waarom horen we andere politici deze campagne zo weinig over de zorg terwijl mensen de zorg het belangrijkste thema vinden? Mogelijk omdat er plannen om te bezuinigen op onze zorg klaarliggen? De 'scherpe keuzes' van andere partijen maken onze (ouderen)zorg al jarenlang kapot.

Foto: SP-Venlo

De SP is duidelijk: Niet bezuinigingen op de zorg, nu niet en na de verkiezingen niet. We moeten juist in onze zorg investeren. In meer waardering, zeggenschap en collega’s. Dat kan als we zorgen dat geld voor zorg weer naar zorg gaat. En dus niet naar onnodige bureaucratie, winstuitkeringen en marktwerking.

Foto: SP-Venlo

Neem de verzorgingshuizen; die hadden nooit mogen sluiten. Nu is het tijd om de zorg weer op te bouwen. Niet terug naar vroeger maar vooruit naar beter.
Wij willen bijvoorbeeld het Zorgbuurthuis, zodat iedereen die dat wil oud kan worden met goede zorg in de eigen vertrouwde buurt. Want onze ouderen verdienen een waardige oude dag.

Foto: SP-Venlo

Als u voor goede zorg nog een stemadvies wenst: Een stem op de SP is de beste garantie op een socialer Nederland. Pleisters plakken helpt niet. SP stemmen wel!

Foto: SP-Venlo

De SP is het Grote Zorg Alarm gestart. Red de zorg, steun de oproep en spreek je hier uit.