Denktank op 13 juli: Kloptraining

7 juli 2021

Denktank op 13 juli: Kloptraining

We mogen de straat weer op dus gaan we een kloptraining houden. Een kloptraining is een oefening om in gesprek te gaan met mensen aan de deur over een onderwerp dat speelt in hun buurt. Bijvoorbeeld: Hoe gaat het in deze straat, of wat speelt er in de wijk? Om de juiste informatie te krijgen zijn enkele handigheidjes aan te bevelen.

Je leert tijdens de kloptraining om om te gaan met mensen die hun verhaal willen vertellen, maar ook om om te gaan met mensen die hun boosheid uiten als ze horen dat je een vrijwilliger van de SP bent. Allemaal zodat je in gesprek kunt blijven met de buurtbewoners over de buurt die voor hen belangrijk is.

Kom jij ook naar deze training?

Deze houden we in het stadskantoor (in een ruimte met voldoende afstand tot elkaar) aanstaande dinsdag 13 juli, vanaf 19:30 uur. Kom je ook?

Angelique Weingarten zal de kloptraining leiden, zodat je zo goed mogelijk en met zoveel mogelijk plezier informatie over de buurt kunt verzamelen, samen met andere vrijwilligers. Laat het ons weten als je komt via venlo@sp.nl dan houden we een plekje voor je vrij en ben je verzekert van toegang tot het stadskantoor.

De Denktank is het politiek platform en de kern van de afdeling. Leden en ook SP-sympathisanten komen elke maand bijeen om met elkaar van gedachten te wisselen over de politieke ontwikkelingen in het algemeen en de standpunten en doelen hierover van de SP in het bijzonder.
Dat kan gaan over zaken die met de eigen gemeente te maken hebben maar ook landelijke zaken kunnen aan de orde komen. Ook kan de Denktank het bestuur en de fractie ondersteunen en deze prikkelen.