Geslaagde inzamelactie voor Voedselbank

12 december 2020

Geslaagde inzamelactie voor Voedselbank

Foto: SP-Venlo
Vandaag deed ook de SP mee aan de actie voor de Stichting Voedselbank Venlo. Bij de supermarkt in de Vossener namen we donaties in ontvangst van bezoekers die in de winkel iets extra’s kochten voor de mensen in armoede die afhankelijk zijn van de voedselbank. Met deze extra donaties krijgt iedereen een lekkere kerst!

De SP staat voor eerlijke inkomens zodat voedselbanken niet nodig hoeven te zijn. Maar van principes kunnen mensen in de problemen niet eten. We zijn solidair met de mensen die de voedselbank nodig hebben om te overleven, daarom deden we aan deze actie mee om de gebruikers van de voedselbank te steunen.

De inzamelactie liep erg goed, veel mensen wilden bijdragen en hiermee de medemens in armoede steunen. Er waren mensen hun kerstpakketten kwamen inleveren, anderen doneerden een grote tas aan levensmiddelen die ze zojuist in de winkel kochten. Ook waren er veel mensen die een bijdrage in de collectebus stopten.

Foto: SP-Venlo

De Jumbo-Benders Blerick, waar we stonden, nodigde ons uit om na afloop van de actie in het magazijn nog meer producten voor de voedselbank mee te nemen. Super!

Tijdens de actie moesten tussendoor vele volle kratten worden opgehaald, en nieuwe gebracht. Het liep storm en dat is altijd fijn wanneer een actie zo aanslaat, en we hiermee vele honderden mensen kunnen helpen die van de donaties en de voedselbank afhankelijk zijn.

Bekijk ook: