Doe mee aan de Roze Zaterdag

8 juni 2019

Doe mee aan de Roze Zaterdag

Op zaterdag 29 juni wordt de Roze Zaterdag in Venlo en het Duitse Krefeld gehouden. We roepen iedereen op om dit feest mee te maken en te laten zien dat iedereen er mag zijn en zijn wie die wil zijn. Want de emancipatie van lesbo’s, homo’s, biseksuelen, transgenders en intersekse personen (LHBTI) is voor de SP onlosmakelijk verbonden met het bouwen aan een solidaire en rechtvaardige samenleving.

De Roze Zaterdag is elk jaar weer een grote happening. De SP is elk jaar aanwezig daar waar dat jaar de Roze Zaterdag wordt gehouden. Naast 'Rood voor Roze' (een landelijk SP-netwerk dat zich inzet voor de LHBTI-gemeenschap) zal ook de SP-afdeling Venlo op 29 juni in Venlo present zijn met onder meer een eigen kraam.

Onze wethouder mag voorop lopen tijdens de ‘Regenboogparade’; een optocht door het centrum van Venlo waarbij deelnemers laten zien dat ze de Roze Zaterdag een warm hart toedragen.

ROZE IN DE SP

De SP staat voor menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit. Voor een Nederland waarin plek is voor iedereen: hetero en homo, man en vrouw en alles daar tussenin, waar je ook vandaan komt.

Seksuele diversiteit wordt nog lang niet volledig geaccepteerd. Uitsluiting, discriminatie, fysiek en verbaal geweld – het komt nog steeds voor. Sommige LHBTI’s ervaren dat zelfs steeds vaker. Dat mogen we niet op zijn beloop laten.

Daarom heeft de SP ook in 2017 weer het landelijke roze stembusakkoord ondertekend. En in 2018 deden we in vele gemeenten mee met het regenboog-stembusakkoord.

Wij kiezen voor een samenleving waarin we vieren dat we verschillend zijn. Je afkomst, geslacht en seksuele oriëntatie maken je tot wie je bent. En daar is alle ruimte voor. In Nederland en in de SP.

BEN JIJ ROOD ÉN ROZE?

Als jij je samen met ons wilt inzetten voor een sociale en tolerante samenleving, sluit je dan bij ons aan. Samen kiezen wij voor gelijke kansen voor iedereen. Meld je aan via roze@sp.nl

Bekijk ook: