SP-regio kiest kandidaten en programma voor Statenverkiezingen

17 november 2018

SP-regio kiest kandidaten en programma voor Statenverkiezingen

Vandaag bespraken en stemden de Limburgse SP'ers over de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma voor de verkiezingen (in maart 2019) voor Provinciale Staten. Daarnaast werden de afscheidnemende Statenleden en gedeputeerden bedankt voor hun inzet.

Met het verkiezingsprogramma (dat inclusief alle wijzigingsvoorstellen werd aangenomen) gaan we de campagne in om Limburg en het voor de Limburgers beter en socialer te maken. Daarvoor hebben we een mooie lijst met 47 top kandidaten die de strijd aan zullen gaan!

Kersverse lijsttrekker Marc van Caldenberg sloot zijn toespraak treffend af: “Kom maar op. De SP is voor niemand bang. Wij gaan voor niemand aan de kant. Wij zijn het reëele alternatief. Kom maar op en doe mee!”

De top-10 kandidaten van de SP-lijst met helemaal links Ton Heerschop uit Tegelen (raadslid in Venlo) en 2e van rechts lijsttrekker Marc van Caldenberg (uit Landgraaf).

De eind september opgestapte gedeputeerde Marleen van Rijnsbergen werd uitvoerig bedankt voor haar werk, zij heeft de sociale agenda voor elkaar gekregen waardoor de provincie nu ook oog heeft voor de noden van mensen in de provincie.

Ook onze fractievoorzitter Angelique Weingarten werd bedankt dat ze afgelopen mei haar verantwoordelijkheid nam en de vrijgekomen Statenzetel invulde.

Met deze mensen, 47 top-kandidaten, gaan we het doen! Op de lijst staan uit onze afdeling Venlo de raadsleden Ton Heerschop (op plaats 10), Angelique Weingarten (plek 30), Stefan Hugues (plaats 18), Petra Raijer (plek 39), onze wethouder Alexander Vervoort (plaats 35) en ook Rohan Nagel (op plek 21).

Bekijk ook: