SP-stemmers: bedankt voor de steun!

21 maart 2018

SP-stemmers: bedankt voor de steun!

Foto: SP-Venlo
Zojuist, om 21.00 uur, sloten de stembureaus. De eerste voorlopige uitslagen druppelen binnen maar wat het echt gaat worden weten we vannacht pas zeker. De vraag is welke koers Venlo op zal gaan: door met het kille rechtse afbraakbeleid of breken we met die jarenlange politiek van ieder-voor-zich en kiezen we na de liberale kaalslag voor een sociale inhaalslag?

Campagneleider Alexander Vervoort: “We hebben ingezet op een campagne van hoop en vertrouwen, veel mensen gesproken en enthousiast gemaakt voor onze ideeën. Wat de uitslag wordt blijft spannend. Bij deze verkiezingen geldt zeker dat werkelijk elke stem telde. Veel kiezers hebben tot het laatst gewacht om te beslissen of en zo ja, wat ze gaan stemmen. We hopen dat we de stijgende lijn van de afgelopen jaren in Venlo kunnen doortrekken, ook met het oog op de mogelijke onderhandelingen om te komen tot een coalitie met de SP daarin.”

SP-lijsttrekker Ton Heerschop: “Vannacht of pas morgenochtend kennen we de uitslag. Daarna gaat het werk weer verder. Het vertrouwen in de SP is de laatste weken nog verder toegenomen en veel mensen hebben de overtuiging in onze partij gevonden. Dat vormt het stevige fundament onder wat we deden en blijven doen, ook in de nieuwe gemeenteraad en hopelijk ook in de gemeentebestuur.”

Ton Heerschop: “Want er is werk aan de winkel, veel werk en de SP neemt graag haar verantwoordelijkheid om samen te zorgen voor verandering. Mocht de nieuwe coalitie weer over rechts gaan dan kan ze van ons de komende jaren opnieuw stevige oppositie verwachten. Maar het liefst nemen we als SP natuurlijk zelf deel aan het bestuur.”

Op televisie, radio, internet en Facebook kunt u naast uitslagen ook onze commentaren volgen. Vanaf 23.30 uur zal de eerste voorlopige uitslag bekend worden, dan kunnen de lijsttrekkers ook hun reacties op de uitslag geven. Dit is te volgen tijdens een live-uitzending op Omroep Venlo radio en tv en ook op donderdagochtend tijdens een extra journaal.

Wilt u de SP nog groter en sterker maken? Doe mee, samen kunnen we veranderingen afdwingen, word lid en steun de SP.