Ons medeleven en veel sterkte

17 maart 2015

Ons medeleven en veel sterkte

In Mali verongelukte vandaag een Nederlandse Apache gevechtshelikopter van de Koninklijke Luchtmacht. Beide vliegers kwamen daarbij om. Dit bericht raakt ons, we wensen de nabestaanden veel sterkte met dit verlies.

Defensie berichtte vanavond:

De gecrashte helikopter was bezig met een schietoefening en is om nog onbekende reden neergestort. Hierbij zijn de 30-jarige kapitein René Zeetsen en de 26-jarige eerste luitenant Ernst Mollinger omgekomen. Naar de toedracht wordt een onderzoek ingesteld.

Een van de bemanningsleden was de in Hout-Blerick woonachtige René Zeetsen. Naast een groot verlies voor de familie komt het altijd hard aan als een naaste komt te overlijden. Het is extra bitter als dit gebeurt in zijn of haar inzet voor vrede en veiligheid in een ver buitenland. De SP-Venlo wenst de familie en geliefden van Rene Zeetsen en Ernst Mollinger veel sterkte in deze moeilijke tijd.

SP-raadsleden Ton Heerschop (13 jaar gewerkt bij Defensie, uitgezonden naar Bosnië) en Alexander Vervoort (werkt al tien jaar bij de Landmacht) weten als (oud)militair hoe het is om collega's te moeten verliezen en wat nabestaanden doormaken. Hun gedachten gaan dan ook uit naar familie, vrienden en collega's van de omgekomen vliegers: “Woorden schieten tekort om dit verlies te kunnen bevatten. We leven mee met hen die nu achterblijven, en wensen hen veel kracht bij de verwerking van dit grote verlies.”

Het ministerie van Defensie heeft een online condoleanceregister geopend. Teken het hier.